Kezdj kicsiben, Gondolkodj nagyban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Huszti Tímea Eszter
További közreműködők: Galambos Judit Zsuzsanna
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:export
fenntarthatóság
fiatal vállalkozók
kockázati tőke
motiváció
nemzetközi terjeszkedés
startup
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/53832

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg53832
005 20240322125242.0
008 240322suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Huszti Tímea Eszter 
245 1 0 |a Kezdj kicsiben, Gondolkodj nagyban  |c Huszti Tímea Eszter  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Dolgozatomban szeretném bemutatni a fiatal vállalkozók startupjainak nemzetközi terjeszkedésének a folyamatát, továbbá motivációjuk hátterét, amely arra sarkallja őket, hogy belevágjanak ebbe a rendkívül rizikós üzleti vállalkozásba. Ezt fogom ötvözni a fenntarthatóság és környezetvédelem témájával, ami napjainkra létfontosságúvá vált. Sorra veszem a nemzetközi piacra való kilépés folyamatait startup szemszögéből, tisztázva néhány alapvető fogalmat a témát illetően, mint például a Kis és Középvállalat és startupok közötti különbségek, hogy mit is jelent maga a startup, és hogyan érdemes elindítani ezt az üzleti formát. A gazdasági környezetünk folyamatos fejlődésével egyre több fiatal vállalkozik saját startup indításával. Ebből következtethetünk a kérdésre, hogy miért? Mi motiválja őket, ha tényleg ennyire kockázatos és a végső cél mégis az exit, ami során a többségi tulajdonrészt részben vagy akár teljes egészében ruházzák át egy másik befektetőre, illetve gazdasági szereplőre. Miért rögtön külföldi piacokon gondolkodnak és nem hazai szegmensek meghódítását célozzák meg. Magyarországon milyen lehetőségek állnak rendelkezésükre a fiatal vállalkozók számára a startupok terén, mindezt bemutatva a Respray Solutions nevű kezdő startupon keresztül, amely két fiatal tehetség innovatív megoldásain alapszik. A témát körbejárva két hipotézist állítottam fel: H1: A fiatal vállalkozók könnyebben vállalkoznak nemzetközi terjeszkedésre, mert úgy vélik a nemzetközi piacon való jelenlét gyorsabb növekedést és magasabb profitot kínál. H2: Azok a startupok, amelyek partnerséget kötnek helyi vállalkozásokkal az adott országban, nagyobb valószínűséggel érik el a nemzetközi terjeszkedési sikerüket. Kutatómunkám során ezekre az állításokra keresem a válaszokat mélyinterjúk formájában , az általam felkeresett vállalatokkal együtt, illetve konkrét esetek és általános ismeretek segítségével, melyek alapján a felállított konklúziók ráillenek megannyi hazai startup vállalkozásra. 
695 |a export 
695 |a fenntarthatóság 
695 |a fiatal vállalkozók 
695 |a kockázati tőke 
695 |a motiváció 
695 |a nemzetközi terjeszkedés 
695 |a startup 
700 1 |a Galambos Judit Zsuzsanna  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53832/1/TDK%20dolgozat_Huszti%20T%C3%ADmea%20Eszter_2023KKK.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53832/2/TDK_rez%C3%BCm%C3%A9_Huszti%20T%C3%ADmea%20Eszter_2023KKK.docx  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53832/3/Dolgozat_biralati_lap_2023_HTE.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53832/4/TDK_Biralat_2023_HTE_signed.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53832/5/Dolgozat_biralati_lap_2023_HUSZTI.pdf  |z Dokumentum-elérés