A közösségi média szerepe és a hazai fogyasztók könyvvásárlási szokásai - Bookstagram

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Valentin Réka
További közreműködők: Papp dr. Vanda
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:Bookstagram
fogyasztói magatartás
influenszer marketing
közösségi média marketing
marketing
marketingkommunikáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/53836

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg53836
005 20240322125246.0
008 240322suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Valentin Réka 
245 1 2 |a A közösségi média szerepe és a hazai fogyasztók könyvvásárlási szokásai - Bookstagram  |c Valentin Réka  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A dolgozatomban bemutattam a marketingkommunikációt, a közösségi média platformokat és az Instagramon jelenlevő #bookstagram oldalakat, akik az olvasás népszerűsítésére törekednek. A könyvkiadók és az írók is meglátták bennük a lehetőséget, ezért sokaknak úgynevezett recenziós könyveket biztosítanak. A kutatásom során nemcsak ezeknek az oldalaknak a működését írtam le, hanem a saját Bookstagram oldalamat is elemeztem.A vizsgálatom célja az volt, hogy kiderítsem mennyiben befolyásolja az olvasók könyvvásárlási szokásait a közösségi médiában jelenlévő könyves oldalak jelenléte és az azokon megjelenő szubjektív könyvvélemények, könyvkritikák. Továbbá érdekelt még az is, hogy az olvasók milyen mértékben bíznak meg az olvasásnépszerűsítők értékeléseiben, különösképpen a recenziós példányok tekintetében. Ugyanakkor azt is fontosnak tartottam megismerni, hogy az emberek szerint mi adja egy #bookstagram oldal hitelességét. Illetve szerettem volna feltérképezni azt is, hogy a kiadóknak és az íróknak valóban megéri-e a „könyves influenszerekkel” reklámozni a könyveiket, érzékelhető-e az eladásban, ha megjelenik például egy bookstagrammer általi hirdetés.A primer kutatásom során kétféle módszert alkalmaztam, melyek közül az egyik kvantitatív, a másik kvalitatív. A felmérés első szakaszában online kérdőíves vizsgálatot végeztem az olvasók és a bookstagrammerek körében. A kérdőívet felépítésileg négy szakaszra bontottam: könyvolvasási és könyvvásárlási szokások; olvasókhoz vagy bookstagrammerekhez való kérdések; hitelesség témaköre; demográfiai kérdések. A kitöltők számra több online, könyvekkel foglalkozó felületen és a saját #bookstagram oldalamon tettem elérhetővé, melyre körülbelül egy hónapig (augusztus 29.-október 5.) lehetett válaszokat beküldeni. Ez alatt az idő alatt összesen 374 főtől érkezett kitöltés. Ezenkívül felvettem a kapcsolatot egy kiadó marketingesével és egy íróval is, akikkel egy-egy kötetlen interjú keretében beszélgettem.A kutatás során azt derült ki, hogy az embereket valóban befolyásolják ezek a vélemények, de más fontos tényezők is hatással vannak rájuk. A hitelesség témakörénél feltett kérdések alapján úgy tűnik, hogy a kitöltők jobban megbíznak azokban az oldalakban, ahol egyáltalán nincs reklám, azaz recenziós könyv. A hitelességet sokak szerint egy jó értékelés, az átlátható és stabil jelenlét, valamint a posztok minősége és részletessége. A kiadó marketingese szerint az, hogy megéri vagy sem, mindig a jelenleg uralkodó trenden múlik. 
695 |a Bookstagram 
695 |a fogyasztói magatartás 
695 |a influenszer marketing 
695 |a közösségi média marketing 
695 |a marketing 
695 |a marketingkommunikáció 
700 1 |a Papp dr. Vanda  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53836/1/Valentin_R%C3%A9ka_KVIK.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53836/2/Valentin_R%C3%A9ka_KVIK.docx  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53836/3/Valentin_Reka_KVIK_MZS.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53836/4/Valentin_R%C3%A9ka_KVIK_TK.pdf  |z Dokumentum-elérés