A modern logók hatásai

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Pogány Veronika
További közreműködők: Dr. Rimóczi Dr. Csilla
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:fogyasztói magatartás
generációk
generációs különbségek
logó
modern logók
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/53841

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg53841
005 20240322125250.0
008 240322suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Pogány Veronika 
245 1 2 |a A modern logók hatásai  |c Pogány Veronika  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Az elmúlt nagyjából 5 évben rendszeresen változtattak logót a nagy cégek, melyek új dizájnnal jelentek meg a piacon. Sokak valamilyen külső vagy belső hatások miatt változtattak logót. Kutatásomban először egy szekunder kutatást végeztem arról, hogy a logó készítéskor milyen tényezőkre kell odafigyelni, majd 4 céget elemeztem, akik az elmúlt 5 évben logót váltottak és ez milyen hatással volt a fogyasztókra. Hipotézisem, hogy a fogyasztókat akkor viseli meg negatív irányban a logóváltozás, ha egy olyan cégről van szó, akik több éve, esetlegesen generációkon át vannak jelen az emberek életében. Primer kutatásomban 2 szabadúszó grafikust kérdeztem meg egy mélyinterjú keretein belül, hogy egy modern logóhoz több vagy kevesebb kreativitásra és munkaórára van szüksége egy grafikusnak. Illetve, hogy szerintük miért indult el sok cég a logóváltozás irányában és több hasonló kérdést tettem fel nekik. Kutatásom második felében a 200 fogyasztót kérdeztem meg egy kérdőív segítségével, hogy mennyire fonatosak számukra, hogy egy cégnek legyen logója, mennyire zavarja őket a logóváltások stb. Eredményeim vegyesek lettek mivel a grafikusok elmondása szerint nem a modern stílus kelti fel a figyelmet, hanem az igényesség, teljesen mindegy, hogy milyen stílusban készül az a logó, ha igényes és jó ránézni. Szerintük inkább a marketing és annak a kommunikáció játszik nagyon fontos szerepet egy cég sikerességében mint, hogy milyen grafikai elem jelenik meg a cég logójaként. A fogyasztók nagyrésze azt válaszolta, hogy egyáltalán nem zavarja őket a logó változások viszont a kitöltőknek több mint a felének számít, hogy a cégnek legyen valamilyen logója. Az idei évben logót váltott cégek, amelyekről megkérdeztem a fogyasztókat a Burger King, Pepsi és a Kia. A Pepsinek kitöltők nagy része nem ismerte fel az új logót, a másik 2 cégnek legalább a kitöltők fele felismerte. Mindegyik cég után a fogyasztókat megkérdeztem melyik logó tetszik nekik jobban mind a három cégnél közel 50-50% -ban jelent meg a modernebb, illetve a régebbi logónak a szimpatikussága. Eredményképpen azt szűrtem le, hogy a fogyasztóknak fontos a valahova tartozás érzése ezért szeretik, ha egy cégnek van logója, amihez kötődhetnek, viszont az a cég, amely leginkább az Y-Z generációt célozza meg annak teljesen mindegy milyen a logója. Mivel ez a generációt annyi impulzus éri, hogy nekik már csak az a fontos, hogy trendi és jó hangulata legyen egy logónak. 
695 |a fogyasztói magatartás 
695 |a generációk 
695 |a generációs különbségek 
695 |a logó 
695 |a modern logók 
700 1 |a Dr. Rimóczi Dr. Csilla  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53841/1/A%20modern%20log%C3%B3k%20hat%C3%A1sai..pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53841/2/Rez%C3%BCm%C3%A9_Pog%C3%A1ny%20Veronika.docx  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53841/3/A%20modern%20log%C3%B3k%20hat%C3%A1sai.docx  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53841/4/Pog%C3%A1ny_Veronika__biralati_lap_2023.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53841/5/Pog%C3%A1ny%20Veronika_Dolgozat_biralati_lap_2023.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53841/6/Pog%C3%A1ny%20Veronika%20PV%C3%81%20nov20.pdf  |z Dokumentum-elérés