Munkahelyi belső kommunikáció - Stressz megjelenése és annak csökkentése

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Vietorisz Andrea
További közreműködők: Zelena Dr. András
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:belső kommunikáció
megküzdés
mesterséges intelligencia
stressz
stresszkezelés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/53855
Leíró adatok
Kivonat:Vietorisz AndreaKonzulens:5. aktív félévDr. Zelena András Ph.D.Kommunikáció és médiatudománytanszékvezető egyetemi docensBGE KKKBGE KKKMunkahelyi belső kommunikáció - Stressz megjelenése és annak csökkentéseProblémafelvetés:A kommunikáció az információszerzés kulcsa. A nap minden percében kommunikálunk, akár verbálisan, akár nem verbálisan. Az információ hiánya a munkavállalónál stresszt válthat ki, mellyel csökken a hatékonyságuk és az elkötelezettségük.Kutatási célkitűzés:Dolgozatom célja, hogy feltárja mennyire fontos a vállalaton belüli megfelelő kommunikáció. Rávilágítson, hogy az információ hiánya, mihez vezet. Felhívja a figyelmet, hogy milyen szerepe van a vezetőségnek és a HR-nek a munkahelyi jóllét megteremtésében.Kutatásom során, a fő kérdés, hogy a megfelelő vállalaton belüli kommunikáció, nagymértékben csökkentheti-e a munkavállalói stresszt.Anyag és módszertan:Kriskó Edina „Kommunikáció alapjai”, MBA 2003-as „Vállalati Kommunikáció”, Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi kar „A munkahelyi jóllét feltételei”, valamint Borgulya Ágnes „A mesterséges Intelligencia a vállalati kommunikációban és a kommunikációmenedzsmentben” szekunder kutatásokat használtam fel, Selye János és McLean munkáin felül.Kutatási eredmények:A kommunikációs alapok és a vállalaton belüli kommunikáció vizsgálata során feltárásra került, milyen nagy szerepe van a vezetőségnek a megfelelő információáramlásba. A legtöbb feszültségért a felelős, rosszabb esetben a vállalat kudarcát is előidézheti a nem megfelelő információ áramlás és kommunikáció. Fontos, hogy a munkavállalók számára azok az információk jussanak el, amikre nekik szükségük van, ami a munkájukhoz elvégzéséhez szükséges. Az ismeretlen helyzetek bizonytalanságot váltanak ki a munkavállalókból. Az újdonság az ismeretlen jót, de első körben az ismeretlen negatívumot idézi elő bennük.Következtetés:A munkavállalók folyamatos információdömpingben élnek. Hatalmas információ zúdul rájuk nap, mint nap, ugyanakkor legtöbbször nem csak a nekik szóló fontos információkat kapják meg, ezáltal elvesznek benne. Lehetővé kell tenni, hogy a munkavállalók a számukra fontos információt kapják meg. A cégeknek rugalmasan kell kezelni az újdonságok bevezetését a munkahelyekre, hiszen az „MI” is képes jó hatást gyakorolni a vállalat működésére és segítséget tud nyújtani a munkavállalóknak, de ha nem kapnak megfelelő információt róla, csak „ellenségként” tekintenek rá.