Út az elkötelezett munkaerő-állományhoz, avagy a munkavállalói élmény jelentősége

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Szabó Vivien
További közreműködők: Szászvári Dr. Karina Ágnes
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:alkalmazotti elkötelezettség
elkötelezettség
emberi erőforrás - munkaerő
munkavállalói élmény
szervezeti kultúra
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/53859

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg53859
005 20240322125312.0
008 240322suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Szabó Vivien 
245 1 0 |a Út az elkötelezett munkaerő-állományhoz, avagy a munkavállalói élmény jelentősége  |c Szabó Vivien  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Napjainkban egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a szervezetek olyan munkakörülmények biztosítására, ami elősegíti dolgozóik elköteleződését. Jelenleg én is dolgozom, így saját tapasztalatokból adódóan merült fel bennem a kutatási témám relevanciája. Jelenleg több generáció dolgozik és van jelen együtt a munkaerőpiacon, ezért fontosnak éreztem, hogy olyan kutatást végezzek, ami kiemeli az egyének munkahelyükön szervezett tapasztalatainak jelentőségét és azt, hogy ez nagyban befolyásolja a munkáltatójukhoz és szakmájukhoz való hozzáállásukat is. Több kutatás készült már a szervezeti elkötelezettség kialakulását támogató tényezőket érintve, ilyen a munkavállalói élmény koncepciója is. Kutatásom központi kérdése, hogy a munkavállalói élmény ok-okozati kapcsolatban áll-e az alkalmazotti elkötelezettséggel. Ezáltal bizonyítani szeretném, hogy a pozitív munkavállalói észlelés nem csak a szervezet felé képes kiváltani az elköteleződés érzését, hanem a szakma iránt is, valamint a tudatos elkötelezettség alakulását is befolyásolhatja. Szekunder kutatásomban szakirodalom feldolgozás alapján definiáltam az elkötelezettség fogalmát és elméleti modelljeit. Összefoglaltam a kialakulását elősegítő tényezőket, illetve az elkötelezettség következményeit. Ezt követően a munkavállalói élmény fogalmát és a motivációelméleteket ismertettem. Írtam a munkavállalói élményre hatást gyakorló dimenziókról, majd összegeztem a pozitív és negatív tapasztalás által kiváltott hatásokat is, de a munkavállalói életutat végig kísérve bemutattam az élmény elérése érdekében használható vállalati módszereket. Primer kutatásom kvantitatív jellegű volt, amihez kérdőívet készítettem, amelyben már validált kérdőíveket használtam az elkötelezettség különböző formáinak feltárására, emellett egy általam készített kérdéssort is kidolgoztam a munkavállalói élményre vonatkozóan. Az elemzés során korreláció vizsgálatot, lineáris regressziószámítást és a Kruskal-Wallis tesztet is elvégeztem, majd a munkavállalói élmény faktorjaival klaszterelemzést készítettem. Eredményeim azt valószínűsítik, hogy a munkavállalói élmény képes befolyásolni az alkalmazotti elkötelezettséget. Annál a munkavállalónál, aki pozitív tapasztalatokat szerez munkahelyén erősebb lesz az alkalmazotti elkötelezettség. A fejlődési lehetőségek biztosítása hat a legnagyobb mértékben a dolgozókra a munkavállalói élményt alakító faktorok közül. 
695 |a alkalmazotti elkötelezettség 
695 |a elkötelezettség 
695 |a emberi erőforrás - munkaerő 
695 |a munkavállalói élmény 
695 |a szervezeti kultúra 
700 1 |a Szászvári Dr. Karina Ágnes  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53859/1/TDK.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53859/2/Rez%C3%BCm%C3%A9.docx  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53859/3/Szab%C3%B3_Vivien.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53859/4/Szab%C3%B3_Vivien.pdf  |z Dokumentum-elérés