Szállítóértékelés komplex vizsgálata egy infokommunikációs szektorban tevékenykedő nagyvállalatnál

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Bodnár Anna
További közreműködők: Dr. Kozma Tímea
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:beszállító-értékelés
folyamatelemzés
infokommunikáció
szegmentálás
teljesítményértékelés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/53886
Leíró adatok
Kivonat:A dolgozatom témájának a komplex szállítói értékeléseket választottam. A téma akkor keltette fel érdeklődésemet, mikor közel másfél éve elkezdtem dolgozni beszerzési gyakornokként. Ekkor indultak el ezek a mérések is a vállalatnál és beemeltek engem is a témába. A dolgozatomban folyamatelemzést végeztem egy infokommunikációs szektorban tevékenykedő nagyvállalat beszerzési osztályán, a szállítómenedzsmentre alkalmazott stratégiáiról. Manapság a piacon rendkívül sok értékelési módszert alkalmaznak, ilyen lehetséges gyakorlatokat is megvizsgáltam hazai és nemzetközi szakirodalom alapján. A kutatási kérdéseim a következők voltak:Milyen megítélése van a beszerzésnek a vállalatnál?Az értékelések eredményét milyen területeken hasznosítják?A szállítóértékelési folyamatban mely szakasz szorul fejlesztésre?Kutatási kérdéseim megvizsgálásához vegyes módszert alkalmaztam. Kvalitatív módszertant alkalmazva négy szakértői interjút készítettem félig strukturált formában. Az interjúalanyok az értékelésben érintett csoportokból lettek kiválasztva. Beszerzés oldalról két fő, üzleti oldalról egy fő és egy fő beszállítói oldalról. Kvantitatív módszertan keretében pedig egy online kérdőív segítségével vizsgáltam a vállalatnál az összes értékelésben résztvevő személy véleményét. Nagy részben zárt, de nyitott kérdéseket is alkalmazva kaptam választ kérdéseimre amik segítettek alátámasztani a kutatásomat. Fentebb megfogalmazott kutatási kérdéseimre kapott válaszaim alapján, megtudtam a beszerzés megítélést a vállalatnál, illetve az érintettek véleményét a kialakított módszerről. Kutatásom eredményeként pedig szeretnék megfogalmazni olyan változtatási, fejlesztési lehetőségeket amivel hatékonyabbá, pontosabbá tehető az értékelési folyamat.