Mesterséges intelligencia az élelmiszermarketingben interakció, lojalitás és személyre szabhatóság

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Dóra Kata Fanni
További közreműködők: Totth Dr. Gedeon
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:e-marketing - elektronikus marketing
élelmiszeripar
fogyasztói magatartás
interakció
kötődés
lojalitás
marketing-kampány
mesterséges intelligencia
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/53906

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg53906
005 20240322125733.0
008 240322suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Dóra Kata Fanni 
245 1 0 |a Mesterséges intelligencia az élelmiszermarketingben  |b interakció, lojalitás és személyre szabhatóság  |c Dóra Kata Fanni  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A Budapesti Gazdasági Egyetem Tudományos Diákköri Konferenciájára benyújtott kutatásomban a mesterséges intelligencia (továbbiakban: MI) marketingbe való beépülését vizsgálom, kifejezett hangsúlyt fektetve az élelmiszeripari vállalatok marketingtevékenységére. A mesterséges intelligenciát sokan a jövő technológiájának tartják, egyre szélesebb körű feladatok elvégzésére képes, használóinak száma pedig rohamosan bővül. Legfőbb kutatási kérdésemként azt fogalmaztam meg, hogy az MI növeli-e a „customer engagement”, „customer loyalty” és a „customisation”, tehát a vásárlói elköteleződés/interakció, hűség és személyre szabhatóság lehetőségeit és hatékonyságát a marketingtevékenység támogatásával. Primer kutatás során igyekeztem felmérni, a vásárlók mennyire elégedettek a marketingben jelenleg használt MI eszközökkel, mennyire tájékozottak a technológiáról, milyen félelmeik és elvárásaik vannak a különböző élelmiszeriparban és gyorsétteremláncokban alkalmazott MI eszközökkel kapcsolatban. Szekunder kutatás során, szakirodalmi elemzés keretein belül a rendelkezésemre álló, elsősorban angol nyelvű forrásokat és adatokat mértem fel, amely a jelenlegi mesterséges intelligencia beépültségét és felhasználási területeit foglalja össze az élelmiszeripari vállalatok marketingtevékenységében. Az eredmények által betekintés nyerhető az MI marketingtevékenységbe történő beépítéséről, és ennek várható alakulásáról a jövőben. A kapott eredményeim azt mutatják, az MI integrációja a marketingtevékenységbe folyamatosan növekedni fog, annak működését jelentősen megváltoztatja majd. Az MI a repetitív munkaköröket képes lesz helyettesíteni, precízebb feladatmegoldást kínál és hatékony támogatást nyújt majd a vállalatok döntéshozóinak kezébe a marketingkampányok során. A fogyasztók többnyire nyitottak az új technológiára, de az adataik védelme és a személyes, emberi interakciók továbbra is fontos preferenciák számukra. 
695 |a e-marketing - elektronikus marketing 
695 |a élelmiszeripar 
695 |a fogyasztói magatartás 
695 |a interakció 
695 |a kötődés 
695 |a lojalitás 
695 |a marketing-kampány 
695 |a mesterséges intelligencia 
700 1 |a Totth Dr. Gedeon  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53906/1/Mesters%C3%A9ges%20intelligencia%20az%20%C3%A9lelmiszermarketingben%20interakci%C3%B3%2C%20lojalit%C3%A1s%20%C3%A9s%20szem%C3%A9lyre%20szabhat%C3%B3s%C3%A1g.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53906/2/D%C3%93RA%20KATA%20FANNI%20-%20rez%C3%BCm%C3%A9.doc  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53906/3/DoraKF-bd_Dolgozat_biralati_lap_2023.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53906/4/2023.%20TDK%20D%C3%B3ra.pdf  |z Dokumentum-elérés