Munkáltatói márkaépítés a kelet-magyarországi régió területén

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Kónya Réka
Gáncs Zsófia
Other Authors: Csehkis Kata
Kisfürjesi Nóra
Format: Thesis
Kulcsszavak:employer branding
fókuszcsoport
márkaépítés
Munkáltatói márka
szervezeti kultúra
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/53965
Description
Abstract:Szakdolgozati kutatásunk során a Borsodi Sörgyár Kft. munkáltatói márkaépítését vizsgáltuk. Szakirodalmi kutatás során igyekeztünk azonosítani, hogy napjainkban mennyire elterjedt maga a munkáltatói márkaépítés, mint fogalom, valamint hogyan viszonyulnak hozzá mind a szakemberek, mind a munkavállalók. Valamint minél több gyakorlati példát is próbáltunk megismerni, hogy beazonosítsuk, mely módszerek működhetnek a leghatékonyabban. Miután egy általános képet kialakítottunk magunkban a munkáltatói márkaépítés szerepéről, fontosságáról, hasznos módszereiről, megterveztük a kutatásunkat, melynek vizsgálati alanya a Borsodi volt. A kutatás elvégzéséhez a kvalitatív kutatási módszertant választottuk, azon belül is a mélyinterjút, illetve a fókuszcsoportos beszélgetést. Kutatási kérdéseinkre ezen módszereket találtuk leghatékonyabbnak, hogy választ kaphassunk, mivel feltáró kutatást végeztünk, főként véleményekre és tapasztalatokra voltunk kíváncsiak. A mélyinterjúk során kiderült, milyen módszereket vet be a vállalat a munkáltatói márka építése, erősítése érdekében. A toborzási folyamat során is megragadják a lehetőséget, hogy akár nem túl ismert, de pozitív befolyással bíró információkat megosszanak a vállalatról a külsős személyek számára, amely akkor is jó hírt kelhet a munkáltatóról, ha éppen nem az adott jelölt kerül kiválasztásra. Nagy gondot fordítanak továbbá a munkaerő bevonzására, beszéljünk akár közösségi média kampányról, vagy akár az egyetemekkel működtetett duális képzésről. A fókuszcsoportos beszélgetések segítettek megérteni az employer branding munkáltatói oldalát is. Azt, hogy ők miket érzékelnek, mi az, amin esetleg változtatnának, és mi fontos számukra, azaz a jövőben mire lehet érdemes nagyobb hangsúlyt fektetnie a vállalatnak. A csoportok résztvevői által adott válaszok azt mutatják, hogy a Borsodi Sörgyár igyekszik a munkavállalóknak mindenben segíteni. Nagyon pozitív közeget véltünk felfedezni a beszélgetéseink során. Értékelik a munkájukat, fontosnak érzik magukat a cégnél és nem utolsó sorban ezt jutalommal is kimutatják a vezetők. A vezetőktől kapott elismerések rendkívül fontosak a vállalatnál, különösen, ha új kihívásokkal vagy kampányok szervezésével bízzák meg a munkatársakat. A fókuszcsoportos beszélgetések kellemes légkörben zajlottak, a résztvevők rendkívül segítőkészek és közvetlenek voltak, ami nemcsak a jó kapcsolatokat, hanem az értékes információk bőségét is eredményezte, ezért ezeket sikeresen fel tudtuk használni az adatelemzéseink során. A pozitív tapasztalatok és a résztvevők aktív együttműködése hozzájárultak ahhoz, hogy az interjúk eredményesen és erőteljesen segítsék a kutatási folyamatot.