Munkáltatói márkaépítés a kelet-magyarországi régió területén

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Kónya Réka
Gáncs Zsófia
További közreműködők: Csehkis Kata
Kisfürjesi Nóra
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:employer branding
fókuszcsoport
márkaépítés
Munkáltatói márka
szervezeti kultúra
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/53965

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg53965
005 20240412083125.0
008 240412suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Kónya Réka 
245 1 0 |a Munkáltatói márkaépítés a kelet-magyarországi régió területén  |c Kónya Réka  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozati kutatásunk során a Borsodi Sörgyár Kft. munkáltatói márkaépítését vizsgáltuk. Szakirodalmi kutatás során igyekeztünk azonosítani, hogy napjainkban mennyire elterjedt maga a munkáltatói márkaépítés, mint fogalom, valamint hogyan viszonyulnak hozzá mind a szakemberek, mind a munkavállalók. Valamint minél több gyakorlati példát is próbáltunk megismerni, hogy beazonosítsuk, mely módszerek működhetnek a leghatékonyabban. Miután egy általános képet kialakítottunk magunkban a munkáltatói márkaépítés szerepéről, fontosságáról, hasznos módszereiről, megterveztük a kutatásunkat, melynek vizsgálati alanya a Borsodi volt. A kutatás elvégzéséhez a kvalitatív kutatási módszertant választottuk, azon belül is a mélyinterjút, illetve a fókuszcsoportos beszélgetést. Kutatási kérdéseinkre ezen módszereket találtuk leghatékonyabbnak, hogy választ kaphassunk, mivel feltáró kutatást végeztünk, főként véleményekre és tapasztalatokra voltunk kíváncsiak. A mélyinterjúk során kiderült, milyen módszereket vet be a vállalat a munkáltatói márka építése, erősítése érdekében. A toborzási folyamat során is megragadják a lehetőséget, hogy akár nem túl ismert, de pozitív befolyással bíró információkat megosszanak a vállalatról a külsős személyek számára, amely akkor is jó hírt kelhet a munkáltatóról, ha éppen nem az adott jelölt kerül kiválasztásra. Nagy gondot fordítanak továbbá a munkaerő bevonzására, beszéljünk akár közösségi média kampányról, vagy akár az egyetemekkel működtetett duális képzésről. A fókuszcsoportos beszélgetések segítettek megérteni az employer branding munkáltatói oldalát is. Azt, hogy ők miket érzékelnek, mi az, amin esetleg változtatnának, és mi fontos számukra, azaz a jövőben mire lehet érdemes nagyobb hangsúlyt fektetnie a vállalatnak. A csoportok résztvevői által adott válaszok azt mutatják, hogy a Borsodi Sörgyár igyekszik a munkavállalóknak mindenben segíteni. Nagyon pozitív közeget véltünk felfedezni a beszélgetéseink során. Értékelik a munkájukat, fontosnak érzik magukat a cégnél és nem utolsó sorban ezt jutalommal is kimutatják a vezetők. A vezetőktől kapott elismerések rendkívül fontosak a vállalatnál, különösen, ha új kihívásokkal vagy kampányok szervezésével bízzák meg a munkatársakat. A fókuszcsoportos beszélgetések kellemes légkörben zajlottak, a résztvevők rendkívül segítőkészek és közvetlenek voltak, ami nemcsak a jó kapcsolatokat, hanem az értékes információk bőségét is eredményezte, ezért ezeket sikeresen fel tudtuk használni az adatelemzéseink során. A pozitív tapasztalatok és a résztvevők aktív együttműködése hozzájárultak ahhoz, hogy az interjúk eredményesen és erőteljesen segítsék a kutatási folyamatot. 
695 |a employer branding 
695 |a fókuszcsoport 
695 |a márkaépítés 
695 |a Munkáltatói márka 
695 |a szervezeti kultúra 
700 1 |a Csehkis Kata  |e ths 
700 1 |a Kisfürjesi Nóra  |e ths 
700 1 |a Gáncs Zsófia  |e aut 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53965/1/G%C3%A1ncs_Zs%C3%B3fia_KMB73R_K%C3%B3nya_R%C3%A9ka_JC2K66.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53965/2/titkos%C3%ADt%C3%A1si%20k%C3%A9relem.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53965/3/BA_O_G%C3%A1ncs_Zs%C3%B3fia_K%C3%B3nya_R%C3%A9ka.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53965/4/szakdolgozat-biralat-es-javaslat_2020-szeptembertol%20%281%29.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53965/5/Gancs%20Zsofia%20Konya%20Reka%20DNI%20240105.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53965/6/szakdolgozat-biralat_EE%20K%C3%B3nya%20R%C3%A9ka.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53965/7/szakdolgozat-biralat_EE%20G%C3%A1ncs%20Zs%C3%B3fia.pdf  |z Dokumentum-elérés