Hazai könnyűzenei fesztiválok marketingkomunnikációjának fogyasztói megítélése a Sziget Kulturális Szervezőiroda fesztiváljain keresztül

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Boros Regina
További közreműködők: Bajka Vivien
Németh Dr. Szilárd
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:fesztivál
marketing
marketingeszközök
marketingkommunikáció
marketingstratégiák
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/54031

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg54031
005 20240514080450.0
008 240514suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Boros Regina 
245 1 0 |a Hazai könnyűzenei fesztiválok marketingkomunnikációjának fogyasztói megítélése a Sziget Kulturális Szervezőiroda fesztiváljain keresztül  |c Boros Regina  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A szakdolgozatom témája a hazai könnyűzenei fesztiválmarketing mélyreható elemzésre fókuszál, kiemelve a rendezvények jelentőségét és növekvő szerepét a Covid járvány utáni években. A fesztiválpiacon zajló verseny fokozódik, így a hatékony marketingstratégia elengedhetetlen a látogatók eléréséhez és megtartásához. A fesztiválok nem csupán a kulturális és szórakoztató élet szerves részei, hanem jelentős gazdasági és turisztikai hozzájárulók is, ezért elengedhetetlen megérteni a mögöttes marketingstratégiákat. A téma aktualitását a digitális fejlődés hozta változások is alátámasztják, melyekhez a rendezvényszervezőknek alkalmazkodniuk kell. A szakdolgozatom első felében a könnyűzenei fesztiválok elméleti hátterét mutatom be, kitérve az eredetükre, típusaira, illetve kiemelve több történelmi fesztivált. A Sziget Kulturális Szervezőiroda könnyűzenei fesztiváljaira összpontosítva részletes bemutatásra került a Sziget, a Balaton Sound és a VOLT fesztivál, figyelembe véve a VOLT fesztivál tavalyi veszteségét és a rendezvény hiányát idén. Az elméleti háttér részeként ismertetésre került a „4P” és a „4E” marketingelméletek, valamint a marketingkommunikáció különböző aspektusai, kifejezetten a könnyűzenei fesztiválokra fókuszálva. Továbbá részletes áttekintést nyújtok a marketing mix elemeiről, és a közösségi média szerepéről a Sziget Kulturális Szervezőiroda fesztiváljainak kontextusában. A kutatásom során négy kutatási kérdésre kerestem a választ, melyek a Sziget Kulturális Szervezőiroda fesztiváljainak marketingkommunikációs hatékonyságát, a fogyasztói attitűdöket és a részvételre gyakorolt hatást célozták meg. A kutatási kérdésekre primer kutatás keretein belül online, önkitöltős kérdőív segítségével kerestem a válaszokat a fogyasztók körében. A minta nem reprezentatív, csupán a kutatásban résztvevők attitűdjét és preferenciáit mutatja be. Összegzésként elmondható, hogy a Sziget Fesztivál rendkívül erős márkával rendelkezik, míg a Balaton Sound-nak növelnie kell a spontán ismertségét. Az ismerősök ajánlásai és az internetes vélemények kulcsszerepet játszanak a marketingkommunikációban. A Balaton Sound digitális kampányai nem eléggé egyediek, és az influenszer marketing a Sziget Fesztivál esetében nem hozta el a várt hatást a mintámban. Szakdolgozatom részeként javaslatokat fogalmaztam meg a fesztiválmarketing fejlesztésére, továbbá lehetséges kutatási irányként egy mélyinterjút javasolnék a Sziget Kulturális Szervezőiroda marketingvezetőjével, a stratégiák mélyebb megértése érdekében. 
695 |a fesztivál 
695 |a marketing 
695 |a marketingeszközök 
695 |a marketingkommunikáció 
695 |a marketingstratégiák 
700 1 |a Bajka Vivien  |e ths 
700 1 |a Németh Dr. Szilárd  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54031/1/Boros_Regina_XRC95Q.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54031/2/BA_O_Boros_Regina.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54031/3/BGE.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54031/4/Boros%20Regina.pdf  |z Dokumentum-elérés