Megismerni és megszeretni – Hallgatói motivációk és szokások feltárása a felsőoktatásban, különös tekintettel a számvitel oktatásában
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | belépési motivációk felsőoktatás számvitel oktatása tanulás tanulásmenedzsment |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/54066 |
MARC
LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dolg54066 | ||
005 | 20240514080538.0 | ||
008 | 240514suuuu hu om 000 hun d | ||
040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hu | ||
100 | 1 | |a Estók Ágnes | |
245 | 1 | 0 | |a Megismerni és megszeretni – Hallgatói motivációk és szokások feltárása a felsőoktatásban, különös tekintettel a számvitel oktatásában |c Estók Ágnes |h [elektronikus dokumentum] |
520 | 3 | |a Mottóm: „Félig sem olyan fontos az, amit tanítunk gyerekeinknek, mint az, ahogy tanítjuk.Amit az iskolában tanultunk, annak legnagyobb részét elfelejtjük, de a hatás, melyet egy jó oktatási rendszer szellemi tehetségeinkre gyakorol, megmarad.”(Eötvös József) Dolgozatomban szeretném feltárni a BGE-PSZK másodéves gazdálkodási és menedzsment, valamint pénzügy és számvitel alapszakosok visszajelzéseit, amely alapul szolgálhat a hallgatóknak, hogy szembesüljenek motivációikkal és szokásaikkal, és ezeket az oktatók is megismerve, reményeim szerint képesek lesznek jobban megérteni a hallgatóikat és ezek hatása még nyitottabbak lesznek a változásokra és változtatásokra. A szakirodalom feldolgozás alkalmával igyekeztem áttekinteni a hazai felsőoktatás jelenlegi helyzetét és kilátásait, a hallgatók felsőoktatási intézmények belépésének motivációit, a Z generáció tagjainak meghatározó jellemzőit, a számvitel oktatásának jelenlegi helyzetét és kilátásait, valamint az érdeklődés, a preferenciák és a szokások alakulását a számvitel tárgyak irányába. A vizsgált kutatási kérdéseim a következők: 1. Tudatosan választanak-e a hallgatók továbbtanulási szándékukat illetően, illetve milyen motivációkkal, indíttatásokkal érkeznek? 2. Milyen különbségek vannak a gazdálkodási és menedzsment, valamint a mélyebb számviteli tanulmányokat folytató pénzügy és számvitel alapszakos hallgatók tanulási szokásai és elért teljesítményei között? 3. Képesek-e a hallgatók megszeretni (másképpen fogalmazva, képesek-e a felsőoktatási intézmények megszerettetni) a számvitel tárgyakat, amelyek elsőre nem tűnhetnek annyira szimpatikusnak az új belépők számára? Jelen kutatás a témában feltáró kutatásnak minősül, a tudományos megismeréshez, illetve a kutatási kérdésekre adandó válaszokhoz kvantitatív, ún. kérdőíves kutatást végeztem a Google Forms felületén, potenciális célcsoportom fókuszáltan megszólítva a Coospacen. Kutatásom a felsőoktatási tanulmányok folytatásának motivációit tárta fel, míg a motiváció és a teljesítmény kapcsolatát vizsgálva, a számvitel oktatásában jellemző tanulási szokásokat és eredményeket összevetve igyekezet választ adni arra a kérdésre, miszerint képesek-e a hallgatók megszeretni a számvitel témájú tárgyakat. Az elemzéseim, vizsgálataim, illetve hipotézisvizsgálataim mind rámutattak arra, hogy mennyire fontos a hallgatóknak elég időt és ebből kifolyólag energiát szánni a tanulásra a számvitel témájú tárgyaik tekintetében, függetlenül attól, hogy milyen előképzettséggelrendelkeztek és milyen alapképzési szakosok. Az oktatóknak feladatának érzem a motiváció fenntartását és növelését a tanórák alkalmával, még a tömegoktatás ellenére is, hiszen számos kutatás igazolja, hogy ez pozitívan hozzájárul az elért teljesítményhez. Fontos lenne továbbá, hogy akár e dolgozat eredményeit is felmutatva hallgatóiknak, kihangsúlyoznák a tanulásra, felkészülésre fordított idő mennyiségét és szükségességét. | |
695 | |a belépési motivációk | ||
695 | |a felsőoktatás | ||
695 | |a számvitel oktatása | ||
695 | |a tanulás | ||
695 | |a tanulásmenedzsment | ||
700 | 1 | |a Frányó Zsófia Zsuzsanna |e ths | |
700 | 1 | |a Szijártó Dr. Boglárka |e ths | |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54066/1/Est%C3%B3k_%C3%81gnes_CGBIUN.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54066/2/BA_O_Est%C3%B3k%20%C3%81gnes.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54066/3/Est%C3%B3k%20%C3%81gnes%20b%C3%ADr%C3%A1lat%20AVDH.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54066/4/Est%C3%B3k%20%C3%81gnes_szakdolgozat%20b%C3%ADr%C3%A1lat_bels%C5%91.pdf |z Dokumentum-elérés |