Megismerni és megszeretni – Hallgatói motivációk és szokások feltárása a felsőoktatásban, különös tekintettel a számvitel oktatásában

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Estók Ágnes
További közreműködők: Frányó Zsófia Zsuzsanna
Szijártó Dr. Boglárka
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:belépési motivációk
felsőoktatás
számvitel oktatása
tanulás
tanulásmenedzsment
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/54066

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg54066
005 20240514080538.0
008 240514suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Estók Ágnes 
245 1 0 |a Megismerni és megszeretni – Hallgatói motivációk és szokások feltárása a felsőoktatásban, különös tekintettel a számvitel oktatásában  |c Estók Ágnes  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Mottóm: „Félig sem olyan fontos az, amit tanítunk gyerekeinknek, mint az, ahogy tanítjuk.Amit az iskolában tanultunk, annak legnagyobb részét elfelejtjük, de a hatás, melyet egy jó oktatási rendszer szellemi tehetségeinkre gyakorol, megmarad.”(Eötvös József) Dolgozatomban szeretném feltárni a BGE-PSZK másodéves gazdálkodási és menedzsment, valamint pénzügy és számvitel alapszakosok visszajelzéseit, amely alapul szolgálhat a hallgatóknak, hogy szembesüljenek motivációikkal és szokásaikkal, és ezeket az oktatók is megismerve, reményeim szerint képesek lesznek jobban megérteni a hallgatóikat és ezek hatása még nyitottabbak lesznek a változásokra és változtatásokra. A szakirodalom feldolgozás alkalmával igyekeztem áttekinteni a hazai felsőoktatás jelenlegi helyzetét és kilátásait, a hallgatók felsőoktatási intézmények belépésének motivációit, a Z generáció tagjainak meghatározó jellemzőit, a számvitel oktatásának jelenlegi helyzetét és kilátásait, valamint az érdeklődés, a preferenciák és a szokások alakulását a számvitel tárgyak irányába. A vizsgált kutatási kérdéseim a következők: 1. Tudatosan választanak-e a hallgatók továbbtanulási szándékukat illetően, illetve milyen motivációkkal, indíttatásokkal érkeznek? 2. Milyen különbségek vannak a gazdálkodási és menedzsment, valamint a mélyebb számviteli tanulmányokat folytató pénzügy és számvitel alapszakos hallgatók tanulási szokásai és elért teljesítményei között? 3. Képesek-e a hallgatók megszeretni (másképpen fogalmazva, képesek-e a felsőoktatási intézmények megszerettetni) a számvitel tárgyakat, amelyek elsőre nem tűnhetnek annyira szimpatikusnak az új belépők számára? Jelen kutatás a témában feltáró kutatásnak minősül, a tudományos megismeréshez, illetve a kutatási kérdésekre adandó válaszokhoz kvantitatív, ún. kérdőíves kutatást végeztem a Google Forms felületén, potenciális célcsoportom fókuszáltan megszólítva a Coospacen. Kutatásom a felsőoktatási tanulmányok folytatásának motivációit tárta fel, míg a motiváció és a teljesítmény kapcsolatát vizsgálva, a számvitel oktatásában jellemző tanulási szokásokat és eredményeket összevetve igyekezet választ adni arra a kérdésre, miszerint képesek-e a hallgatók megszeretni a számvitel témájú tárgyakat. Az elemzéseim, vizsgálataim, illetve hipotézisvizsgálataim mind rámutattak arra, hogy mennyire fontos a hallgatóknak elég időt és ebből kifolyólag energiát szánni a tanulásra a számvitel témájú tárgyaik tekintetében, függetlenül attól, hogy milyen előképzettséggelrendelkeztek és milyen alapképzési szakosok. Az oktatóknak feladatának érzem a motiváció fenntartását és növelését a tanórák alkalmával, még a tömegoktatás ellenére is, hiszen számos kutatás igazolja, hogy ez pozitívan hozzájárul az elért teljesítményhez. Fontos lenne továbbá, hogy akár e dolgozat eredményeit is felmutatva hallgatóiknak, kihangsúlyoznák a tanulásra, felkészülésre fordított idő mennyiségét és szükségességét. 
695 |a belépési motivációk 
695 |a felsőoktatás 
695 |a számvitel oktatása 
695 |a tanulás 
695 |a tanulásmenedzsment 
700 1 |a Frányó Zsófia Zsuzsanna  |e ths 
700 1 |a Szijártó Dr. Boglárka  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54066/1/Est%C3%B3k_%C3%81gnes_CGBIUN.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54066/2/BA_O_Est%C3%B3k%20%C3%81gnes.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54066/3/Est%C3%B3k%20%C3%81gnes%20b%C3%ADr%C3%A1lat%20AVDH.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54066/4/Est%C3%B3k%20%C3%81gnes_szakdolgozat%20b%C3%ADr%C3%A1lat_bels%C5%91.pdf  |z Dokumentum-elérés