Felelős vállalat - Felelős fogyasztó

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Jakob Martin Márió
További közreműködők: Győri Dr. Zsuzsanna
Pisák Péter
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:CSR
felelős fogyasztók
felelős vállalat
felelősség
fenntarthatóság
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/54075

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg54075
005 20240514080550.0
008 240514suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Jakob Martin Márió 
245 1 0 |a Felelős vállalat - Felelős fogyasztó  |c Jakob Martin Márió  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A szakdolgozatom a "Felelős vállalat – Felelős fogyasztó" témakört járja körül, kiemelve a vállalatok és fogyasztók közötti partnerség jelentőségét a fenntartható jövő kialakításában. Ebben a globalizált és digitalizált világban, ahol a társadalmi felelősségvállalás és fenntarthatóság egyre nagyobb hangsúlyt kap, kutatásom fontos betekintést nyújt ezeknek a kérdéseknek az összetettségébe​​. Kutatási módszeremet mind kvalitatív és kvantitatív kutatásra is egyaránt alapoztam, amely során kérdőívek segítségével gyűjtöttem adatokat, és interjút készítettem egy vállalat CSR-felelősével. Ezáltal mélyebb betekintést nyertem a vállalatok társadalmi felelősségvállalási stratégiáinak működésébe​​. A szakdolgozatom kulcsfontosságú eredményei a vállalatok társadalmi felelősségvállalási (CSR) stratégiáinak és a fogyasztói magatartás közötti összefüggések feltárására irányultak. Az első kutatási részben arra kerestem a választ, hogy a fogyasztók mennyire vannak tisztában a vállalatok CSR gyakorlataival és hogyan befolyásolja ez a tudás a fogyasztói magatartást. Az eredmények alapján a teljes mértékben tájékozott fogyasztók hajlamosabbak etikus döntéseket hozni, és előnyben részesítik azokat a vállalatokat, amelyek nyíltan kommunikálják felelősségteljes gyakorlataikat. A tájékozottság növekedésével együtt nő a felelősségteljes vállalatoktól való vásárlási hajlandóság is, ami alátámasztja a kutatási hipotézisemet​​. A második kutatási részben a CSR tájékozottság és a vásárlási döntésekre gyakorolt hatását vizsgáltam. Megállapítottam, hogy a tájékozottabb fogyasztók nagyobb hatással vannak a CSR tevékenységekre, azonban összességében a CSR hatása nem jelentős vagy általánosan érvényes, ami arra utal, hogy a jövőbeni kutatásokban további változók bevonására lehet szükség​​. A harmadik rész a fogyasztói tudatosság és elszámoltathatóság hatását vizsgálja a vállalatok CSR-megközelítéseire és gyakorlataira. Az egyik esettanulmányban egy nagy ipari vállalat CSR felelősével készített interjúm alapján megállapítottam, hogy a vállalatoknak folyamatosan alkalmazkodniuk kell a fogyasztói elvárásokhoz és a piaci változásokhoz. A vállalat példája azt mutatja, hogy a fogyasztói tudatosság növelése ösztönzi a vállalatokat erősebb és hatékonyabb CSR-stratégiák kidolgozására​​. Összességében a kutatásom rávilágít a fogyasztói tájékozottság és a vállalati CSR gyakorlatok közötti összetett kapcsolatokra. A fogyasztók tájékozottsága és aktivitása kulcsszerepet játszik a vállalatok CSR stratégiájának alakításában és felelősségteljes gyakorlataik kommunikációjában, ami hozzájárul a fenntartható és etikus üzleti magatartás előmozdításához. 
695 |a CSR 
695 |a felelős fogyasztók 
695 |a felelős vállalat 
695 |a felelősség 
695 |a fenntarthatóság 
700 1 |a Győri Dr. Zsuzsanna  |e ths 
700 1 |a Pisák Péter  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54075/1/Jakob_Martin_PEYO3O.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54075/2/BA_O_Jakob_Martin.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54075/3/Jakob_Martin_gyzs.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54075/4/BA_B_Jakob_Martin.pdf  |z Dokumentum-elérés