Vállalati vezetők tapasztalatai az üzleti coaching, mint fejlesztési forma választásáról

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Koller Krisztián Bence
További közreműködők: Dénes Zsolt
Szászvári Dr. Karina Ágnes
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:humánerőforrás fejlesztés
informatikai szektor
IT
munkahelyi fejlesztés
szervezetek
üzleti coaching
vállalatok
vezetők
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/54079

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg54079
005 20240514080556.0
008 240514suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Koller Krisztián Bence 
245 1 0 |a Vállalati vezetők tapasztalatai az üzleti coaching, mint fejlesztési forma választásáról  |c Koller Krisztián Bence  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozatomban az informatikai szektorban dolgozó közép- és felsővezetők acoachingról, mint munkahelyi fejlesztési formáról szerzett tapasztalatait, elvárásait, valaminta coaching alkalmazásának a szervezetük működésére gyakorolt hatásait vizsgáltam.Kijelenthető, hogy az IT szektor jelentős változásokon ment keresztül az elmúlt évek során.Korábban meglehetősen elkülönült, zárt terület volt, de mára már a többi szektorral is komolyversenyben áll a munkavállalók megszerzése és megtartása terén. Ez egy igen dinamikusanfejlődő ágazat, amelynek sikeressége és növekedése szorosan kapcsolódik a hatékonymunkaerő-gazdálkodáshoz. A szektor mind nemzetközi, mind hazai szinten komolymennyiségi munkaerőhiánnyal és minőségi problémákkal küzd azinformatikusmunkaerőpiacon, amely következtében az elsődleges kihívások közé tartozik atehetséges munkaerő megtartása.Dolgozatomban azt a célt tűzem ki, hogy feltérképezzem a vezetők véleményét arról, hogymiért igényelnek coaching szolgáltatást a munkatársaik számára, továbbá miként tudjáknövelni ezzel a munkaköri alkalmasságukat, teljesítményüket, illetve biztosítani munkahelyijóllétüket. Mi az, ami miatt ezt a módszert használják és rendelik meg egy tréninggel,mentoringgal, vagy esetleg egy csapatépítő élményprogrammal szemben? Vizsgáltam acoaching szolgáltatók választásának és minőségének hatását a vezetők coachingeredményeire nézve. A résztvevők tapasztalatai alapján elemeztem, befolyásolja-e aszolgáltató választásuk a coaching folyamatot. Megvizsgáltam, hogy milyen kihívásokkal ésnehézségekkel szembesültek a vezetők a coaching alkalmazása során és megpróbáltamfeltérképezni, milyen mérési lehetőségek vannak a coaching hatásainak nyomon követésére.A pozitív és negatív hatások azonosítása érdekében azt kerestem, miként értékelhetők ésmérhetőek ezek a hatások a vezetők szemszögéből.Kutatásom alapját kvalitatív interjúk képezték, amelyek révén részletes betekintést nyertem avezetők coachingról alkotott vélekedéséről. Az interjúkon elhangzottak alapjánmegállapítottam, hogy a vezetők számára kiemelten fontos a munkatársaik fejlődése, jólléteés elvárásaik szorosan követik a szervezeti célokat. Eltérő motivációs tényezők kerültekelőtérbe, azonban felfedezhető, hogy a vezetők a munkatársak készségeinek tartósfejlesztése, a szervezeti teljesítmény növelése és a szervezeti kultúra javítása érdekébentettek lépéseket.A coaching eredmények értékelése során a vezetők pozitív változásokról számoltak be amindennapi munkavégzésben, a csapatdinamikában és a munkatársak megtartásavonatkozásában. A vezetői válaszok alapján a coaching folyamatok támogatják amunkatársak személyes és szakmai fejlődését is, ami létfontosságú ebben az ágazatban,ahol gyors technológiai változások és fejlődések zajlanak. A munkatársak egyéni coachingjasegíti a személyes hatékonyság növelését, a szakmai célok kitűzését és elérését. Az egyénifejlődési tervek kialakítása és végrehajtása révén a munkatársak motiváltabbá válnak, amihozzájárul a teljesítményük javulásához és a szervezeti célok eléréséhez.Összességében megállapítható, hogy a coachingnak köszönhetően javulhat a munkatársakközötti kapcsolat, nőhet a munkahelyi elégedettség és erősödhet a szervezeti kultúra. Afolyamatos coaching alkalmazása hozzájárulhat a szervezet teljesítményénekemelkedéséhez és versenyképességének növeléséhez az informatikai szektorban. 
695 |a humánerőforrás fejlesztés 
695 |a informatikai szektor 
695 |a IT 
695 |a munkahelyi fejlesztés 
695 |a szervezetek 
695 |a üzleti coaching 
695 |a vállalatok 
695 |a vezetők 
700 1 |a Dénes Zsolt  |e ths 
700 1 |a Szászvári Dr. Karina Ágnes  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54079/1/Koller_Krisztian_Bence_BLKPNR.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54079/2/BA_O_Koller_Krisztian_Bence.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54079/3/avdhA4-5753cfa0-0aa4-4246-9f8a-80c0269a5451.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54079/4/Koller%20Kriszti%C3%A1n_2023.pdf  |z Dokumentum-elérés