A jóllét és motiváció központi szerepe a munkahelyen
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | emberi erőforrás - munkaerő juttatások képzések motiváció ösztönzés |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/54134 |
MARC
LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dolg54134 | ||
005 | 20240514080714.0 | ||
008 | 240514suuuu hu om 000 hun d | ||
040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hu | ||
100 | 1 | |a Flaskár Fruzsina | |
245 | 1 | 2 | |a A jóllét és motiváció központi szerepe a munkahelyen |c Flaskár Fruzsina |h [elektronikus dokumentum] |
520 | 3 | |a Dolgozatom fő témája a munkahelyi jóllét és motiváció központi szerepe a hatékony munkavégzésben. A szakdolgozatom célja, hogy bemutassam a jóllét és motiváció fogalmát, elméleti hátterét és betekintést nyerjek a dolgozók szükségletinek megértéséhez. Manapság egyre több cég ismeri fel a munkahelyi motiváció szükségességét, hiszen rájöttek, hogy ennek hatására a munkavállalók teljesítménye is növekedni fog. Ennek okán a vállalatok megpróbálnak lépéseket tenni, hogy létrehozzanak egy motiváló munkahelyi környezetet, aminek hatására a kiégés és fluktuáció aránya is csökkenthető. Ámbár a legfontosabb tényező, hogy a megkezdett ösztönzési formákat hosszú távon fent tudják tartani, hiszen csak akkor fog működni a munkavállalók megtartásának folyamata. Kutatásomat kvantitatív felméréssel végeztem, kérdőíves megkérdezés formájában. Kutatásom célcsoportja a munkatapasztalattal rendelkező egyének, ennek értelmében széles skálán tudtam vizsgálódni. Ennek a kutatásnak az elsődleges célja, hogy rámutassak, leginkább mi motiválja az embereket a munkahelyen, valamint milyen tényezők befolyásolhatják emberek motivációját, itt a vállalat méretét, az emberek nemét, korát, valamint a munkavállalók beosztását és a munkavégzésük jellegét értem. Ezen felül összefüggéseket kerestem a nemek és az életkor alapján az egyének motivációjának kapcsolatával. Három kérdésre szeretnék javaslatot tenni a dolgozatom elméleti megértése és kérdőíves megkérdezése után, ezek a következők: Milyen intézkedésekkel lehet javítani a munkavállalók jóllétét és milyen hatással van ez a hatékonyságra? Milyen befolyással van a teljesítmény a munkavállalók motivációjára? Az anyagi juttatások minden esetben megelőzik a nem anyagi juttatásokat az egyéneknél a munkahelyen? A javaslataim a kutatási eredményeim alapján teszem, a rugalmas munkaidő, mint nem anyagi juttatás, meglehetősen magas értékeket ért el az egyének munkahelyi jóllétének meglétéhez, tehát ha a szervezeteknek van lehetőségük bevezetni, azzal a dolgozók motivációját és a kreativitását is egyaránt tudják növelni. Az egyéneknek lehetőséget kell biztosítani az előrelépési lehetőségre, akár képzés-fejlesztési programok, vagy mentorprogramok segítségével, hiszen ennek megléte nélkül a kiégés, valamint a fluktuáció egyre magasabb értéket fog elérni. Ezek az intézkedések mind ösztönző hatással vannak az egyénekre, valamint nagyobb elégedettségre is szert tehetnek a munkavállalók, ha érzik, hogy támogatják őket a szakmai útjuk kiépítésében. A következő kérdésem a munkavállalók tájékoztatásárára vonatkozott, itt javaslatot tennék a tisztább és átláthatóbb kommunikációs rendszer létrehozására, valamint a vezetőknek biztosítaniuk kell rendszeres, akár havi teljesítményértékelési rendszer bevezetését. Fontos megjegyezni, hogy a pozitív dolgok mellett a negatív tényezőket is emeljék ki, és a dolgozóknak legyen lehetőségük a kérdezésre is. A rendszertelen kommunikáció konfliktusokat és munkahelyi elégedetlenséget okoz, ennek érdekében a kommunikáció strukturáltsága kiemelten fontos szempont. Végezetül az utolsó kérdésemhez a javaslatom egy olyan munkakör szerinti bérsáv kialakítása, ami alapján az egyének anyagi szükségletei kielégítettek lesznek, hiszen ennek megléte nélkül a szervezet nem tud az egyének motivációjával foglalkozni. Ennek a létrehozása után a szervezet képes lesz megfelelő és vonzó munkahelyi légkört teremteni, ami a motiváció és jóllét megszületéséhez vezet. | |
695 | |a emberi erőforrás - munkaerő | ||
695 | |a juttatások | ||
695 | |a képzések | ||
695 | |a motiváció | ||
695 | |a ösztönzés | ||
700 | 1 | |a Domonkosné Tuzson Edit |e ths | |
700 | 1 | |a Mészárosné Kóris Rita |e ths | |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54134/1/Flask%C3%A1r_Fruzsina_QJAQ8S.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54134/2/BA_O_Flaskar_Fruzsina.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54134/3/Flask%C3%A1r%20Fruzsina%20.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54134/4/BA_B_Flask%C3%A1r_Fruzsina.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54134/5/B%C3%ADr%C3%A1lat_Flask%C3%A1rF.pdf |z Dokumentum-elérés |