A Magyar Telekom Nyrt. vagyoni, pénzügyi és jövedelmezőségi helyzetének értékelése a 2020-2022. üzleti évek beszámolói alapján

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Horváth Kitti
További közreműködők: Magyar Attila
Szijártó Dr. Boglárka
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:jövedelmezőségi helyzet
mérlegelemzés
mutatószámok
pénzügyi helyzet
számvitel
távközlési piac
telekommunikáció
vagyoni helyzet
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/54174
Leíró adatok
Kivonat:Szakdolgozatomban Magyarország piacvezető távközlési szolgáltatója, a Magyar Telekom Nyrt. gazdálkodását vizsgáltam meg. Értékeltem a társaság vagyoni, pénzügyi és jövedelmezőségi helyzetét, amelyhez kizárólag a 2020-2022. üzleti évekre vonatkozóan közzétett éves pénzügyi kimutatásokat és egyéb nyilvánosan elérhető információforrásokat használtam fel.A klasszikus mutatószámok alapján elvégzett komplex vállalati elemzést olyan szempontokkal egészítettem ki, amelyek árnyalják és teljessebbé teszik az eredmények értékelését. A dolgozat készítése közben törekedtem arra, hogy az általános közgazdasági szemlélet mellett bizonyos mértékben az iparágra jellemző technológiai ismereteket is szerepeltessem. A mérlegelemzés eredményeinek értékelésekor a korábbi évek teljesítményeit használtam fel az összehasonlításhoz, illetve a mutatószámokat a versenytársak gazdálkodási adataival is összevetettem.Napjaink társadalmi és gazdasági környezetében kikerülhetetlen szegmens a távközlési piac. Egy dinamikusan fejlődő, erősen a technológiai vívmányokon alapuló területről van szó, amelyet áthatnak a globalizáció hatásai, a határokon átívelő kapcsolatok, a digitális megoldások, az automatizáció és a mesterséges intelligencia.A távközlési szolgáltatások lehetőségeivel a gazdasági élet szereplői olyan szintű nemzetközi együttműködéseket valósíthatnak meg, amelyek támogatják az összekapcsolódást, a hatékonyabb kommunikációt és a gyorsabb információ-áramoltatást. Ezen hatalmas horderejű beruházások technikai hátterének megteremtése olyan projektek összessége, amelyek sikeressége más üzletágakra és a lakosságra is hatást gyakorolnak.A piaci koncentráció ellenére versenyképes piacról beszélünk, mivel a dinamikus technológiai fejlődés új lehetőségeket teremt a vállalatoknak, amelyek így folyamatosan új szolgáltatásokat kínálhatnak meglévő fogyasztóiknak, illetve vonzóbb lehetőségként jelenhetnek meg a még nem szerződött lakossági és üzleti ügyfelek számára is. Ezen a piacon a fogyasztói elégedettség elsődleges, a vevői elégedettség és hűség olyan versenyelőny, amely hosszú időre kifizetődő lehet a szolgáltatók számára.