A felsőoktatási rendszer hallgatói és munkavállalói szemmel

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Jancsik Emese
Other Authors: Csejtei Gergő
Frányó Zsófia Zsuzsanna
Format: Thesis
Kulcsszavak:felsőoktatási intézmények
felsőoktatási intézményrendszer
hallgatók
hallgatók vizsgálata
kontrolling
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/54230
Description
Abstract:Szakdolgozatomat a felsőoktatási rendszerről írtam, amit hallgatói és munkavállalói szemmel is igyekeztem szemléltetni, mivel hallgatóként bár a Budapesti Gazdasági Egyetemre járok, munkavállalóként a Budapesti Metropolitan Egyetemet erősítem már 1,5 éve, ahol kontrollerként dolgozom. A szakdolgozatommal az alapvető cél a hallgatói döntések kiértékelése volt, hogy ki mi alapján választ intézményt, mi alapján kezdett továbbtanulni úgy általánosságban, legyen szó akár felsőoktatási szakképzésről vagy pedig alapképzésről, illetve, hogy végül elégedettek voltak-e a kitöltők a választott szakkal és intézménnyel és mit hiányoltak, tanultak meg a felsőoktatásban eltöltött évek alatt. Egyszóval ezeket a döntéseket igyekeztem logikai síkon is megvizsgálni, hogy miért alakulhattak úgy az eredmények, ahogyan tették. Összesen 143 fő töltötte ki a kérdőívet, amire a kutatásomat is alapoztam, illetve ők már végeztek valamilyen felsőoktatási intézményben vagy pedig folyamatban vannak tanulmányaik. Azért is szerettem volna csak az érintettek véleményét elemezni, mert úgy gondolom így relevánsabb eredmény jött ki, mintha bárki kitölthette volna a saját vagy hallott véleményére alapozva. Kerültek még a dolgozatomba statisztikák is a most őszi, 2023/24/1-es félévvel kapcsolatban is, hogy hogyan alakultak a számok a minimumponthatár eltörlésének köszönhetően, illetve, hogy Magyarországon a ksh.hu alapján hány %-nak van elvégzett felsőoktatási végzettsége a szakdolgozatomban szereplő korcsoport esetében, ami szintén fontos összehasonlítási számoknak gondolok. Úgy gondolom fontos kontrolling szemmel is megvizsgálni ezt a témát, mivel minden felsőoktatási intézmény arra törekszik, hogy évről évre egyre több hallgató válassza őket, ezáltal többletbevételt realizálva. Ezért is elengedhetetlen az intézményekben a kontrolling osztály, mivel mint szakdolgozatomban kifejtésre került, a felsőoktatási intézmények célja is azonos, mint a vállalkozásoké, csupán az úgynevezett „termék” más, illetve idényszerűbbnek is mondható. Végkifejletként elmondható úgy gondolom, hogy sok helyen az előre jelzett eredmények jöttek ki a kutatási kérdéseknél, illetve nem voltak meglepő fordulatok sem a kitöltők véleményében.