Út optimalizálás áruszállítás esetén

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Göblyös Anna Andrea
További közreműködők: Kádár-Tóth Ildikó
Udvaros József
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:4PL
áruszállítás
FTL
fuvarozási módok
HUB
logisztika
LTL
MR
optimalizáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/54269

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg54269
005 20240514081042.0
008 240514suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Göblyös Anna Andrea 
245 1 0 |a Út optimalizálás áruszállítás esetén  |c Göblyös Anna Andrea  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozatom első fejezetében a témaválasztásom indoklása található, amit röviden azért választottam, mert szeretek számításokat végezni, és a jelenlegi munkámhoz szorosan kapcsolódik. A jelenlegi piaci helyzet sajátosságairól, a szénmonoxid kibocsátásról is ebben a fejezetben írtam. Módszertannak a szekunder kutatást választottam, illetve a dolgozatom során bebizonyítani kívánt hipotéziseket is itt mutattam be. A második fejezetben a Robert Bosch vállalat történetét, és hazánkban lévő jelenlétét mutattam be. Rávilágítottam arra, hogy felismerte a logisztika szerepét, és a benne rejlő lehetőségeket, amelyek fontosak a versenyképességnövelésében és annak megőrzésében. Ezután a Butapesten működő, európai régióhoz tartozó gyárakkal kapcsolatban álló, Transzport Management Center néven alakult részlegéről és ennek felépítéséről kaphatott képet az olvasó. Jelenleg már Logistics Service Center néven találkozhatunk vele, amit szintén ismertettem a második fejezet során. A számításaim előtt, a megértéshez szükséges fuvarozási módokat (FTL, LTL, MR, HUB), ezek előnyeit és hátrányait ismertettem a harmadik fejezet elején. Ezután az optimalizáció során használható négy módszert, a frekvenciacsökkentést, transzportmód cserét, kocsitípus módosítást vagy egy részhálózat kialakítását mutattam be, illetve hogy ezek hogyan kombinálhatóak. Az általam készített kalkulációk alkalmával egy Németországban elhelyezkedő gyár hálózatát vizsgáltam meg. Az éves költség, frekvencia és az útvonalakon áthaladó volumen alapján választottam ki egy belgiumi telephellyel rendelkező beszállítót. Három fő számításom közül az elsőben a frekvenciacsökkentés lehetőségét vizsgáltam meg, ám ez viszonylag alacsony megtakarítást eredményezett. A második kalkulációban egy FTL kialakításának lehetőségét kerestem, ám az alacsony volumennek köszönhetően ez sem költség, sem kihasználtság szempontjából nem érné meg, így ezzel azt is bizonyítottam, hogy a dolgozatom elején állított hipotézis, miszerint fuvarozási mód cserével költséget lehet csökkenteni, téves. Az utolsó számítás alakalmával egy részhálózat lehetőségét néztem meg, amihez egy hollandiai beszállítót találtam megfelelőnek. A számítások során több opció is ígéretesnek tűnt, a szállítási ár csökkentésének és a kihasználtság növelésének szempontjából. Mindhárom esetben benchmark árak segítségével végeztem el a kalkulációkat. Az általam készített optimalizációs lehetőségeket prezentáltam a gyárnak, akik a 4-es lehetőséget, azaz a 12 és 7,5 tonnás kamion implementálását választották, és adtak engedélyt. A visszajelzésük után egy mini tender keretében szereztem be árat, ám a 7,5 tonnás kamionra magasabb ajánlatok érkeztek, mint a 12 tonnásra, így csak az utóbbi került implementálásra. A végleges árak alapján felülvizsgáltam az eredményeket, és mivel alacsonyabb összegért fogják szállítani az árukat, a tervezett a megtakarítás 76 000 €-ről közel 80 000€-ra emelkedett. Ennek a kalkulációját a negyedik fejezetben ismertettem. Összeségében tehát elmondható, hogy a szakdolgozatom megírásához választott út optimalizálási példa nem csak a diplomamunkám megírásához szolgált alapul, hanem az egyik gyáramat is költségcsökkentéshez segítette, illetve a károsanyag kibocsátás is mérséklődik majd általa 
695 |a 4PL 
695 |a áruszállítás 
695 |a FTL 
695 |a fuvarozási módok 
695 |a HUB 
695 |a logisztika 
695 |a LTL 
695 |a MR 
695 |a optimalizáció 
700 1 |a Kádár-Tóth Ildikó  |e ths 
700 1 |a Udvaros József  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54269/1/G%C3%B6bly%C3%B6s_Anna_Andrea_U38LSD.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54269/2/G%C3%B6bly%C3%B6s_Anna_Andrea_titkos%C3%ADt%C3%A1s.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54269/3/BA_O_G%C3%B6bly%C3%B6s_Anna_Andrea.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54269/4/BA_B_G%C3%B6bly%C3%B6s_Anna_Andrea.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54269/5/G%C3%B6bly%C3%B6s%20Anna%20Andrea_b%C3%ADr%C3%A1lat.pdf  |z Dokumentum-elérés