Az érzelmi intelligencia és az érzelmi munka az ügyfélkapcsolatokban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Gombos Pálma Dóra
További közreműködők: Nikolettiné Virág Edina
Szabóné Gál Katalin
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:dolgozók elégedettségi vizsgálata
elégedettség
elégedettségvizsgálat
érzelem
érzelemmérés
érzelmi intelligencia
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/54278

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg54278
005 20240514081058.0
008 240514suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Gombos Pálma Dóra 
245 1 3 |a Az érzelmi intelligencia és az érzelmi munka az ügyfélkapcsolatokban  |c Gombos Pálma Dóra  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Az érzelmi intelligencia és érzelmi munka összefüggéseit, valamint a munkával való elégedettség kapcsolatát vizsgáló szakdolgozatomban arra törekszem, hogy feltárjam, milyen összefüggések figyelhetők meg ezek között a tényezők között. Az érzelmek szerepe mindennapi életünkben és társadalmi kapcsolatainkban kiemelkedő fontosságú, így az egyéni és szervezeti szintű mentális jólét fenntartása érdekében érdemes rendszeresen felmérni ezen tényezők állapotát. A munkáltatók is felismerik, hogy a munkavállalók elégedettsége és pszichés egészsége alapvető fontosságú a hatékony munkavégzéshez, különösen az EU-csatlakozásunk után, amikor a munkaerő szerepe megnőtt. A szakdolgozat három fő témakört vizsgál: az érzelmi intelligenciát, az érzelmi munkát és a munkával való elégedettséget. Elsőként kitérek az alap- és komplex érzelmek részletezésére, majd az érzelmi intelligencia modellezésére összpontosítok. A kutatás során az érzelmek kategorizálásának módjait mutatom be, és áttekintem korábbi kutatások eredményeit ezen a területen. Az érzelmi munka különböző aspektusait is bemutatom, beleértve szintjeit, dimenzióit és következményeit. A dolgozó munkával való elégedettség köré szerveződő rész részletesen kifejti az elégedettség fogalmát, forrásait, meghatározó tényezőit és modellezését. Ezen kívül tárgyalom az elégedettség és elégedetlenség következményeit, valamint a munkahelyi jóllét és munkahelyi stressz kapcsolatát. A kutatás módszertana magában foglalja a kérdőíves adatgyűjtést, amelyet hólabda módszerrel terjesztettem ki a vizsgált célcsoporthoz. Az eredmények részében leíró statisztikákat alkalmazok a hipotézisek vizsgálatához. A kis elemszám miatt a kutatás nem általánosíthatók. 
695 |a dolgozók elégedettségi vizsgálata 
695 |a elégedettség 
695 |a elégedettségvizsgálat 
695 |a érzelem 
695 |a érzelemmérés 
695 |a érzelmi intelligencia 
700 1 |a Nikolettiné Virág Edina  |e ths 
700 1 |a Szabóné Gál Katalin  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54278/1/Gombos_P%C3%A1lma_D%C3%B3ra_ELM2D7.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54278/2/BA_O_Gombos_P%C3%A1lma_D%C3%B3ra.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54278/3/Gombos_P%C3%A1lma.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54278/4/BA_B_Gombos_P%C3%A1lma_D%C3%B3ra.pdf  |z Dokumentum-elérés