Globális projekt menedzsmentje virtuális nemzetközi munkakörnyezetben
Elmentve itt :
| Szerző: | |
|---|---|
| További közreműködők: | |
| Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
| Kulcsszavak: | 21. század globális menedzsment kulturális különbségek projekt sikeressége virtuális tér |
| Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/54281 |
MARC
| LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 001 | dolg54281 | ||
| 005 | 20240514081102.0 | ||
| 008 | 240514suuuu hu om 000 hun d | ||
| 040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
| 041 | |a hu | ||
| 100 | 1 | |a Eleméry Kolos Tivadar | |
| 245 | 1 | 0 | |a Globális projekt menedzsmentje virtuális nemzetközi munkakörnyezetben |c Eleméry Kolos Tivadar |h [elektronikus dokumentum] |
| 520 | 3 | |a A Globális projekt menedzsmentje nemzetközi virtuális munkakörnyezetben című szakdolgozat a digitalizáció hatásait tanulmányozza az üzleti élet dinamikájára, különleges tekintettel a projektek menedzsmentjére. A dolgozat első fejezete a virtuális csapatok kialakulását taglalja, valamint ismerteti a távmunkát végző csapatok lehetőségeit és hátrányait. A tudásmenedzsment felépítését, működését, valamint hierarchiáját ismertetem, melynek három szintje: a stratégiai akadályozó tényezők, a teljesítményt befolyásoló tényezők, valamint a legmagasabb szinten a motivációs- és technológiai eszközök szerepelnek, az etikai kérdéseket is figyelembe véve. A második fejezetben a globális, multikulturális térben tevékenykedő projektek menedzsmentjéről esik szó. A különböző kultúrákból érkező csapattagok összehangolásának módszereit írom le, valamint ismertetem a projektmenedzseri kihívásokat. Az eltérő kultúrák megismeréséhez Hofstede hat kulturális dimenzióját vettem elméleti alapul. Az írásban szerepel Magyarország bemutatása is a hat dimenzió alapján, mely által az olvasó betekintést nyer az ország kulturális identitásába. A következőkben a sikermenedzsment elméleti és gyakorlati bemutatása kerül a sor. Ez a rész magába foglalja a célok meghatározását, és az elérésükhöz szükséges lépések tervezését. A szakdolgozathoz elvégzett kutatás kvalitatív megközelítést alkalmazva fókuszál a projektmenedzsment területére. Az interjúk alanyai olyan személyek, akik széleskörű tudással és tapasztalattal rendelkeznek a témában, mivel számos projektet vittek már végig a tervezés fázisától a megvalósításig, hazai és nemzetközi piacon egyaránt. Az interjúk során mély betekintést nyerhettem a projektkezdeményezési metódusokba, stakeholderekkel való együttműködésbe, módszertanokkal kapcsolatos tapasztalatokba, projektcsapatok menedzselésébe, a kockázatmenedzsment témájába, kulturális kérdésekbe, valamint a teljesítményértékelés terén bevált gyakorlatokba. A beszélgetések alkalmával közelről megismerhettem a projektmenedzserek gondolkodásmódját, megközelítéseit, valamint a már befejezett projektjeikből származó tapasztalataikkal gazdagíthattam tudástáram. A kutatás eredményeinek elemzéséhez Hofstede kulturális dimenzió elméletét alkalmaztam, melynek segítségével áttekintettem az interjúk válaszait, majd azonosítottam azokat hat fő kulturális dimenzió mentén. | |
| 695 | |a 21. század | ||
| 695 | |a globális menedzsment | ||
| 695 | |a kulturális különbségek | ||
| 695 | |a projekt sikeressége | ||
| 695 | |a virtuális tér | ||
| 700 | 1 | |a Farkas Tamás |e ths | |
| 700 | 1 | |a Réthi Dr. Gábor |e ths | |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54281/1/Elem%C3%A9ry_Kolos_Tivadar_FLP9SA.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54281/2/BA_O_Elem%C3%A9ry_Kolos_Tivadar.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54281/3/avdhA7-a60a0c97-65cd-4c2f-a4d5-55a13cd2f0e9.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54281/4/Eleme%CC%81ry_Kolos_Tivadar_RG_szakdolgozat-biralat_2023december.pdf |z Dokumentum-elérés |