Egy Informatikai Szolgáltató ticketing rendszerének bemutatása

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Farkas Gergely
További közreműködők: Merényi Balázs
Szigili Krisztina
Udvaros József
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:adatbázisrendszer(ek)
fejlesztés(ek)
feladatok
hibaelhárítás
informatika
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/54301

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg54301
005 20240514081131.0
008 240514suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Farkas Gergely 
245 1 0 |a Egy Informatikai Szolgáltató ticketing rendszerének bemutatása  |c Farkas Gergely  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A mai világban elengedhetetlen egy modern vállalat életében, hogy bevezessenek ticketing rendszereket mivel másképpen nem fogják tudni megfelelő minőségbe és gyorsasággal ellátni feladataikat. A szakdolgozatomban kitérek arra, milyen egyedi sajátosságai és igényei lehetnek egy vállalatnak a jegykezelő rendszerekkel szemben. Ezek alapján összehasonlítok öt hibajegykezelő rendszert, azok funkciói alapján és tanácsot adok, hogy melyik hibajegykezelő rendszert, milyen típusú vállalatnak ajánlom. Általam választott rendszerek az összehasonlításra: Jira Service Manager, Zendesk, Freshdesk, Bugzilla, Easy Projekt Manager. Ezek között megtalálható ingyenes, és fizetős rendszerek is, és a gyakorlati helyem által használt rendszer is, ami nem más, mint az Easy Projekt Manager. Részletesen bemutatom ennek a rendszernek a használatát, és az egyedi folyamatokat, amik végbe mehetnek a hiba jegyekkel kapcsolatban. A rendszer használatáról összeségében elmondható, hogy egy letisztult, könnyen átlátható és kezelhető felületet kapunk, amely rengeteg lehetőséget kínál a személyre szabhatóságra. A jegyeken végbemenő folyamatok átgondoltak és optimálisak és hibamentes működéshez. A kutatásom fő célja, hogy olyan megoldásokat találhassak, ami alapján lehet fejleszteni a már meglévő rendszeren, hogy a lehető leghatékonyabban és leggyorsabban működhessen. Ennek elengedhetetlen része megismerkednünk bizonyos lehetőségekkel, amiket kínálnak a hibajegykezelő rendszerek. Ilyen megoldások például az automatizációk bevezetése, aminek köszönhetően képesek vagyunk modellezni egy jegy útvonalait, hogy a lehető legmegfelelőbb tanácsadóhoz vagy fejlesztőhöz kerülhessenek. Lehetőségünk van prioritásokat társítanunk a feladatainkhoz, aminek hatására az új feladatokat mindig képesek leszünk a megfelelő odafigyeléssel és gyorsággal megoldani. A hatékonyság érdekében hozhatunk létre SLA-kat ami lényegében egy olyan szerződés típus ami magába foglalja a nyújtott szolgáltatás összes formáját, és leírja kinek milyen kötelességei vannak a projekt futása alatt. Ezeket képesek vagyunk implementálni a jegykezelő rendszerekbe és ez alapján képes betartani az összes szabályozást a rendszer. Ahhoz, hogy hatékony fejlesztéseket tudjak találni, fel kellet mérjem a felhasználók véleményét a jelenlegi rendszerről. Egyik ilyen igény például, hogy a projektmenedzsereknek kell egy új jegy beérkezésénél kitalálniuk azt melyik csapattársuk végezze el és ehhez utána kell járnia kinek jelenleg milyen projektjei futnak, és ki a legkompetensebb az új jegy témájába. Ez a folyamat időigényes lehet és nincs-e lehetőségünk ezt kiváltani valamivel. Ennek a megoldása érdekében vezetnék be egy automatizációt aminek köszönhetően egy új jegy beérkezésénél egy folyamatnak köszönhetően autómatikusan kiosztja a rendszer a megfelelő felhasználónak. Ezek mellet igény lenne bevezetni az Easy Projekt Manager által nyújtott mobilos applikációját, hogy bárhonnan elérhessék jelenlegi jegyeiket és igény lenne a jelenlegi jogosultságok változtatásán, hogy gördülékenyebben mehessenek a folyamataik. A szakdolgozatom folyamán három fő kérdésre keresem a választ: az első fő kérdésem, hogy ma már tényleg szüksége van minden vállalatnak a méretétül függetlenül is, hogy használjon bizonyos jegykezelő rendszereket: igen! Szerencsére vannak ingyenesen elérhető opciók is, ez által az anyagi vonzatát háttérbe helyezve. Második kérdésem, hogy van e lehetőségünk fejleszteni a jelenleg használt jegykezelő rendszereken, amire a válasz az, hogy igen. Sőt a folyamatos hatékony működéshez elengedhetetlen a folyamatos alakítások és fejlesztések bevezetése. Végül a harmadik fő kérdésem pedig, az volt, hogy megfelelő választás volt-e a vállalatnak az Easy Projekt Manager, vagy jobban megérte-e volna egy olcsóbb rendszert választani. Saját véleményem szerint, egy olcsóbb rendszer is képes lett volna kiszolgálni minden igényt a vállalatnak, én például a Jira Service Manager-t választottam volna, hiszen olcsóbb előfizetési díjjal rendelkezik, viszont szinte minden specifikációjuk megegyezik. A vállalatom fő szempontjai a hibajegykezelő rendszerrel szemben, az az volt, hogy rendelkezzen egy modern projekt menedzser felülettel, egy átlátható egyszerű HelpDesk alkalmazással és lehetőleg minél jobban testre szabható legyen a vállalat működése érdekében. 
695 |a adatbázisrendszer(ek) 
695 |a fejlesztés(ek) 
695 |a feladatok 
695 |a hibaelhárítás 
695 |a informatika 
700 1 |a Merényi Balázs  |e ths 
700 1 |a Szigili Krisztina  |e ths 
700 1 |a Udvaros József  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54301/1/Farkas_Gergely_Y9SO1D.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54301/2/titkositasi-kerelem-2020%20%281%29.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54301/3/BA_O_Farkas_Gergely.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54301/4/BA_B_Farkas_Gergely_ala%CC%81i%CC%81rt.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54301/5/BA_B_Farkas_Gergely_bels%C5%91.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54301/6/Farkas_Gergely_b%C3%ADr%C3%A1lat.pdf  |z Dokumentum-elérés