Az influenszermarketing tevékenység megítélése az Y és Z generáció körében

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Gergicsné Veér Annamária
További közreműködők: Pecze Dr. Krisztina
Steiner Ráhel
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:közösségi média
marketing
reklám
Y generáció
Z generáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/54310

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg54310
005 20240514081147.0
008 240514suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Gergicsné Veér Annamária 
245 1 3 |a Az influenszermarketing tevékenység megítélése az Y és Z generáció körében  |c Gergicsné Veér Annamária  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A digitalizáció korában az influenszermarketing tevékenység napjaink egyik legnépszerűbb témája. Ma már szinte mindenki számára ismert kifejezés, azok a szociális média felhasználók is lépten-nyomon találkoznak velük, akik aktívan nem követik őket. A közösségi média térhódításával szinte együtt alakult ki ez a marketing irányzat, ami mára az egyik piacvezető módszerré vált. A kezdeti lelkesedést azonban mostanra egy kritikus hozzáállás váltotta fel. Bár az influenszermarketing megjelenésekor egy üde színfoltnak számított a reklámozás világában, most mégis egy negatív megítélésű foglalkozássá vált ez a fajta tartalomgyártás. A kutatás célja, hogy képet kapjunk az influenszermarketing tevékenység, valamint a reklámszakma megítéléséről a hazai Y és Z generáció körében, akik aktív közösségi média felhasználóként élik mindennapjaikat.Az elméleti háttér segítségével ismertetem a marketing fogalmát és az elmúlt évtizedben történt változásait, valamint a reklám sajátosságait, mely az influenszer marketing egyik legfontosabb eszköze. Röviden kitérek a közösségi médiára, annak népszerű platformjaira, hiszen az influenszermarketing kialakulása is ezekhez az oldalakhoz köthető. Az influenszermarketing működéséről és jelenlegi helyzetéről szóló fejezetek után az Y és Z generáció jellemzőit veszem górcső alá. A digitális bennszülötteknek is nevezett generációk szokásai, életstílusa nagyban eltér a korábbi generációktól megszokottaktól, amely fogyasztói szokásaikban is megmutatkozik.A kutatás segítségével igyekeztem lenyomatot készíteni a mai magyarországi Y és Z generáció vélekedéséről mind a hagyományos, mind pedig az influenszerek által készített reklámok esetében. Bízom benne, hogy a kutatás irányt mutathat a gyakorlati szakemberek számára ahhoz, hogy a marketing is influenszermarketing szakmát felvirágoztathassák. A kutatás az Y generáció és a Z generáció nagykorú tagjai között készült kérdőíves lekérdezés segítségével. Az eredményeket elemezve többek között arra a megállapításra jutottam, hogy a két generáció tagjai már nem tartják hitelesnek egyik reklám tartalmát sem, különösen, ha a hagyományos médián közvetített reklámokról van szó. 
695 |a közösségi média 
695 |a marketing 
695 |a reklám 
695 |a Y generáció 
695 |a Z generáció 
700 1 |a Pecze Dr. Krisztina  |e ths 
700 1 |a Steiner Ráhel  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54310/1/Gergicsne_Veer_Annamaria_FJ3J8P.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54310/2/BA_O_Gergicsne_Veer_Annamaria.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54310/3/Gergicsn%C3%A9%20Ve%C3%A9r%20Annam%C3%A1ria%20szakdolgozat-biralat_2023dec.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54310/4/BA_B_Gergicsne_Veer_Annamaria.pdf  |z Dokumentum-elérés