A közlekedési kultúra hatása a közúti közlekedésben

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Darázs Kálmán
További közreműködők: Kozma Dr. Tímea
Takács Ferenc
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:közlekedéspszichológia
közúti kommunikáció
közúti közlekedés
logisztika
szabálytalanság
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/54312

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg54312
005 20240514081150.0
008 240514suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Darázs Kálmán 
245 1 2 |a A közlekedési kultúra hatása a közúti közlekedésben  |c Darázs Kálmán  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A szakdolgozatom témája a logisztika, ezzel kapcsolatos definíciók, a fuvarozási ágak, mint a légi-, vízi-, vasúti- és közúti közlekedés és azoknak a tulajdonságai, illetve összehasonlítom az előnyeit és a hátrányait, továbbá megvizsgálom ezek kombinációinak hatékonyságát. Ezen felül a logisztika történetét és a közúti forgalomban résztvevők közlekedési kultúráját is taglalom. A dolgozatom első felében átfogó képet kívánok adni a logisztika rendszeréről általánosságban, az utakról hazai és globális szinten. Bemutatom a fuvarokmányokat, szót ejtek a kiszervezésről. Szakirodalmi kutatás alapján összegyűjtöm a szükséges definíciókat és kitérek közlekedéspszichológiai témákra.A kutatásaim során kétféle módszert alkalmaztam, az egyik egy kvantitatív jellegű kérdőíves vizsgálódás, amiben felmérem a válaszadók közlekedési szokásait, tapasztalatait és véleményét. A kitöltés feltétele volt a legalább „B” kategóriás jogosítvány megléte és törekedtem arra, hogy a válaszadók között minél nagyobb számban előforduljanak hivatásos gépjármű vezetők, akik hozzám hasonlóan a logisztika területén tevékenykednek. A másik módszer egy kvalitatív jellegű mélyinterjú. Ezt egy rendőrrel készítettem, aki ellenőrző járőr pozícióban tevékenykedik és a feladatkörébe tartozik a KRESZ szabályainak betartatása. Így meg tudom vizsgálni a kérdéskört mindkét oldalról, a szabályszegők és az őket ellenőrző rendfenntartók oldaláról is.Ezeknek a kutatásoknak a segítségével arra keresem a válaszokat, hogy hogyan javíthatnánk a közúti közlekedés biztonságán, hogyan szankcionálhatnánk a szabálytalankodókat, milyen visszatartó erőjű rendelkezéseket foganatosíthatnánk és milyen technikai fejlesztésekkel segíthetnénk ezt a törekvést. A válaszok kiértékelése után megállapítottam, hogy a szabálytalankodók köre nem áll összefüggésben a korcsoporttal, ezért ilyen szempontból nincs szükség specifikus intézkedésekre. A javaslataim rávilágítanak arra is, hogy milyen gazdasági előnyök származhatnak a különböző ágazatokban a közlekedésbiztonság javulása esetén. 
695 |a közlekedéspszichológia 
695 |a közúti kommunikáció 
695 |a közúti közlekedés 
695 |a logisztika 
695 |a szabálytalanság 
700 1 |a Kozma Dr. Tímea  |e ths 
700 1 |a Takács Ferenc  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54312/1/dar%C3%A1zs_k%C3%A1lm%C3%A1n_j2h6lm.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54312/2/BA_O_dar%C3%A1zs_k%C3%A1lm%C3%A1n.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54312/3/Dar%C3%A1zs%20K%C3%A1lm%C3%A1n.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54312/4/BA_B_Dar%C3%A1zs_K%C3%A1lm%C3%A1n.pdf  |z Dokumentum-elérés