A közlekedési kultúra hatása a közúti közlekedésben
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | közlekedéspszichológia közúti kommunikáció közúti közlekedés logisztika szabálytalanság |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/54312 |
MARC
LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dolg54312 | ||
005 | 20240514081150.0 | ||
008 | 240514suuuu hu om 000 hun d | ||
040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hu | ||
100 | 1 | |a Darázs Kálmán | |
245 | 1 | 2 | |a A közlekedési kultúra hatása a közúti közlekedésben |c Darázs Kálmán |h [elektronikus dokumentum] |
520 | 3 | |a A szakdolgozatom témája a logisztika, ezzel kapcsolatos definíciók, a fuvarozási ágak, mint a légi-, vízi-, vasúti- és közúti közlekedés és azoknak a tulajdonságai, illetve összehasonlítom az előnyeit és a hátrányait, továbbá megvizsgálom ezek kombinációinak hatékonyságát. Ezen felül a logisztika történetét és a közúti forgalomban résztvevők közlekedési kultúráját is taglalom. A dolgozatom első felében átfogó képet kívánok adni a logisztika rendszeréről általánosságban, az utakról hazai és globális szinten. Bemutatom a fuvarokmányokat, szót ejtek a kiszervezésről. Szakirodalmi kutatás alapján összegyűjtöm a szükséges definíciókat és kitérek közlekedéspszichológiai témákra.A kutatásaim során kétféle módszert alkalmaztam, az egyik egy kvantitatív jellegű kérdőíves vizsgálódás, amiben felmérem a válaszadók közlekedési szokásait, tapasztalatait és véleményét. A kitöltés feltétele volt a legalább „B” kategóriás jogosítvány megléte és törekedtem arra, hogy a válaszadók között minél nagyobb számban előforduljanak hivatásos gépjármű vezetők, akik hozzám hasonlóan a logisztika területén tevékenykednek. A másik módszer egy kvalitatív jellegű mélyinterjú. Ezt egy rendőrrel készítettem, aki ellenőrző járőr pozícióban tevékenykedik és a feladatkörébe tartozik a KRESZ szabályainak betartatása. Így meg tudom vizsgálni a kérdéskört mindkét oldalról, a szabályszegők és az őket ellenőrző rendfenntartók oldaláról is.Ezeknek a kutatásoknak a segítségével arra keresem a válaszokat, hogy hogyan javíthatnánk a közúti közlekedés biztonságán, hogyan szankcionálhatnánk a szabálytalankodókat, milyen visszatartó erőjű rendelkezéseket foganatosíthatnánk és milyen technikai fejlesztésekkel segíthetnénk ezt a törekvést. A válaszok kiértékelése után megállapítottam, hogy a szabálytalankodók köre nem áll összefüggésben a korcsoporttal, ezért ilyen szempontból nincs szükség specifikus intézkedésekre. A javaslataim rávilágítanak arra is, hogy milyen gazdasági előnyök származhatnak a különböző ágazatokban a közlekedésbiztonság javulása esetén. | |
695 | |a közlekedéspszichológia | ||
695 | |a közúti kommunikáció | ||
695 | |a közúti közlekedés | ||
695 | |a logisztika | ||
695 | |a szabálytalanság | ||
700 | 1 | |a Kozma Dr. Tímea |e ths | |
700 | 1 | |a Takács Ferenc |e ths | |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54312/1/dar%C3%A1zs_k%C3%A1lm%C3%A1n_j2h6lm.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54312/2/BA_O_dar%C3%A1zs_k%C3%A1lm%C3%A1n.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54312/3/Dar%C3%A1zs%20K%C3%A1lm%C3%A1n.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54312/4/BA_B_Dar%C3%A1zs_K%C3%A1lm%C3%A1n.pdf |z Dokumentum-elérés |