Fogyasztóból családtag - A futballklubok marketingkommunikációs stratégiái a kapcsolati marketing megvilágításában

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kovács Attila
További közreműködők: Balázsné Dr Lendvai Marietta
Harmat Barnabás
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:benchmarking
futballmenedzsment
kapcsolati marketing
marketing
marketingkommunikáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/54322

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg54322
005 20240514081204.0
008 240514suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Kovács Attila 
245 1 0 |a Fogyasztóból családtag - A futballklubok marketingkommunikációs stratégiái a kapcsolati marketing megvilágításában  |c Kovács Attila  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Nyilvánvaló, hogy a sport maga egy egyetemes nyelv, az összes ágával, szabályával és protokolljával együtt. Kijelenthető, hogy a kommunikáció egyik fontos módja, amelyet mindenképpen érdemes az idő, a korok és a trendek előrehaladtával újra és újra megvizsgálni. Ennél azonban még érdekesebb lehet azt taglalni, hogy a sport puszta szeretetén, illetve a sportpályákon kívül melyek azok a tényezők, amelyek megnyernek valakit annak folytatására vagy egyszerűen csak annak követésére. A szakdolgozatomban azt szeretném bemutatni és egyben kielemezni, hogy a professzionális labdarúgóklubok milyen konkrét marketingkommunikációs eszközöket és stratégiákat alkalmaznak a gyakorlatban, amelyekkel a világ legjobb sportolói mellett képesek a szurkolóikat, a követőiket és üzleti entitásként az összes érdekeltet elkötelezetté tenni a klub mellett, továbbá azt a problémát körbejárni, hogy mindezekre miért van szükségük. Célom, hogy a fentebb található pontban feltett kérdésekre részletesen, de lényegre törően válaszokat adjak és azokat ismertessem, esetlegesen javaslatokat tegyek arra, hogy mely stratégiákat lehetne implementálni a hazai sportegyesületek által a honi környezetet figyelembe véve. A téma - vagyis, hogy hogyan képesek a futballklubok egyszerű fogyasztókból igazi családtagokat varázsolni – elméleti megalapozása után a kutatás olyan klubok marketingkommunikációs gyakorlatait vizsgálta és hasonlította össze, amelyek különböző okokból kifolyólag, valamint eltérő körülmények ellenére mind képesek voltak kialakítani egy kiváló viszonyra és hosszú távú elkötelezettségre alapuló, kötődő és lojális szurkolótábort. A primer kutatás alanyai a releváns szakirodalom feldolgozása közben kialakult szempontrendszer alapján kerültek bemutatásra és összehasonlításra. A vizsgált alanyok által alkalmazott marketingkommunikációs stratégiák felismerése és beazonosítása, valamint azok kielemzése után megerősítésre került azon állítás, hogy a futballklubok a szurkolóikat nem a termékükkel, hanem sokkal inkább a szurkolóikkal kialakított jó kapcsolattal képesek hűségre bírni. A kutatás során kiderült, hogy a jó kapcsolat alapjának a szurkolók fókuszba helyezése, a hosszú távú kapcsolat alapjának pedig a szurkolókban kialakított kötődés a klubok által közvetített kultúrák és értékek mentén tekinthető. Megállapításra került továbbá, hogy a futballszurkolók számára a vevőélményt az amerikai klubok jellemzően a labdarúgástól elvonatkoztatható, különböző szórakoztató elemekkel kívánják megadni, míg az európai klubokra sokkal inkább jellemző, hogy a vevőélmény organikusan születik meg. A kutatás egyik fontos eredménye még, hogy a klubok számára a célszegmensek kialakítása valóban fontos a hatékonyabb marketingkommunikáció érdekében. 
695 |a benchmarking 
695 |a futballmenedzsment 
695 |a kapcsolati marketing 
695 |a marketing 
695 |a marketingkommunikáció 
700 1 |a Balázsné Dr Lendvai Marietta  |e ths 
700 1 |a Harmat Barnabás  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54322/1/Szakdolgozat_Kov%C3%A1cs%20Attila.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54322/2/Kov%C3%A1cs%20Attila_Szakdolgozati%20%C3%B6sszefoglal%C3%A1s.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54322/3/Kov%C3%A1csAttila.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54322/4/B%C3%ADr%C3%A1lat_1-combined.pdf  |z Dokumentum-elérés