Mesterséges Intelligencia az oktatásban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Szilágyi László
További közreműködők: Faragó-Nagy Katalin
Fauszt Dr. Tibor
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:21. század
digitális technológia
felsőoktatás
mesterséges intelligencia
oktatástechnológia
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/54486

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg54486
005 20240628102734.0
008 240628suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Szilágyi László 
245 1 0 |a Mesterséges Intelligencia az oktatásban  |c Szilágyi László  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A szakdolgozatban bemutatom a szakirodalom átfogó elemzésével a Mesterséges Intelligencia oktatásban betöltött szerepét a napjainkban. A dolgozat során először megvizsgálom mi a közös nevező pont az oktatás és a Mesterséges Intelligencia területében, majd ennek a vizsgálatát követően röviden bemutatom a jelenlegi oktatási rendszert, hogyan alakult ki és hogy mik a gyenge pontjai. Majd egy történelmi áttekintés következik a Mesterséges Intelligencia kapcsán, amiben megmutatom, hogy a Mesterséges Intelligencia gondolata már a számítástechnika hajnalán megszületett és foglalkoztatta az embereket. A történelem során folyamatosan megvoltak azok a törekvések, hogy ezt a folyamatosan fejlődő tudományterületet hogyan lehetne hatékonyan felhasználni a tanulási folyamtok felgyorsítására vagy könnyebbé tételére. A dolgozatban bemutatom a főbb területeit a Mesterséges Intelligenciának és hogy azokat miként használják fel az oktatásban napjainkban. Az egyik ilyen kiemelkedően hasznos terület az az iskolai vagy akár online kurzusok során a lemorzsolódás valószínűségének előrejelzése, aminek a legfontosabb eszköze a gépi tanulás. Ilyen fajta algoritmusokat használnak több helyen is világon középiskolákban és egyetemeken is. A BGE is folytatott egy ilyen felmérést, amiben különböző szempontok alapján bemutatták mekkora a hallgatók esélye a diploma megszerzésére. Továbbá szó van az Intelligens Oktatói rendszerekről működéséről is, amelyek nagy nyelvi modellek alapján működnek többek között és egy valós párbeszéd élményt is nyújthat a tanulóknak, akik közvetlen kérdéseket is tehetnek fel nekik az adott témával kapcsolatban, amire azonnali visszajelzést is tudnak kapni. Nem mehetünk el még a különböző mindenki által használható Chatbotok mellett sem, amelyek legnagyobb képviselője a ChatGPT. Bemutatom, hogyan lehet ezeket az eszközöket az oktatás során etikusan és konstruktívan használni. A dolgozat végén kitérek a tanárok helyzetére is a folyamatosan fejlődő digitális környezetben, illetve, hogy ezeket a technológiai újításokat miképpen kell kezelni és felhasználni 
695 |a 21. század 
695 |a digitális technológia 
695 |a felsőoktatás 
695 |a mesterséges intelligencia 
695 |a oktatástechnológia 
700 1 |a Faragó-Nagy Katalin  |e ths 
700 1 |a Fauszt Dr. Tibor  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54486/1/Szil%C3%A1gyi_L%C3%A1szl%C3%B3_V7K1CJ.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54486/2/BA_O_Szil%C3%A1gyi_L%C3%A1szl%C3%B3.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54486/3/b%C3%ADr%C3%A1lat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54486/4/Szil%C3%A1gyi%20L%C3%A1szl%C3%B3%20szakdolgozat-biralat-es-javaslat%202023.pdf  |z Dokumentum-elérés