Az Üzleti Modell Elemzése Egy Luxus Női Cipők Készítésével Foglalkozó Vállalkozásnál

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Orosz Péter
Other Authors: Kató Barna
Németh Dr. Szilárd
Format: Thesis
Kulcsszavak:BMC
családi vállalkozások
luxus
luxus női cipők
SWOT-elemzés
üzleti modellek
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/54517
Description
Abstract:Szakdolgozatomban átfogó elemzést végezek a luxuscipőipar üzleti modelljeiről, hangsúlyt fektetve a családi vállalkozások szerepére ebben a szektorban, valamint az Arteana vállalat terjeszkedési stratégiájára Kelet-Ázsiában. Az első fejezetben részletesen definiálom az üzleti modellt, kiemelve annak kritikus jelentőségét a luxus divat világában. Példákon keresztül bemutatom az üzleti modellek alkalmazását, beleértve az Üzleti Modell Vásznat (BMC).Ezt követi A luxustermékek meghatározása és az ipar jelentőségének felmérése, kitérve az exkluzivitás és a minőség szempontjaira. A luxus divatlábbeli ipar bemutatásánál észlelhetővé válik, hogy a luxust nem csupán a termékek magas árkategóriájával lehet definiálni, hanem a prémium minőséggel, a márkahűséggel és az élményt nyújtó vásárlási folyamattal is. A harmadik fejezet részletezi a családi vállalkozások fontosságát, kiemelve, hogyan befolyásolják ezek a vállalkozások a luxuscipőipart. A családi vállalkozások és a luxusipar kapcsolatát elemezve rámutattam arra, hogy számos előnyük van, mint például a hosszú távú elköteleződés és a tradíciók ápolása, ami a luxusmárkák esetében különösen értékes lehet. A szakirodalom elemzés utolsó témája Kelet-Ázsia. Az itt tárgyalt témák közé tartozik Kelet-Ázsia gazdasági potenciálja, valamint Japán, Dél-Korea és Kína luxuscipőpiacának részletes elemzése. Megvizsgáltam azokat a piaci sajátosságokat, amelyek befolyásolhatják az Arteana sikeres terjeszkedését ezen a dinamikus és gyorsan változó területen Az általam végzett empirikus kutatásban az elkészítettfélig strukturáltinterjúk felhasználásával választ keresek a következő két kutatási kérdésemre. Alkalmas-e az Arteana jelenlegi üzleti modellje a kelet-ázsiai luxus divatiparban való sikeres terjeszkedésre? Milyen stratégiai lépéseket tehet az Arteana-nak az üzleti modelljének innovációjában? A kutatás során törekedtem egy átfogó megközelítésre, hogy alapos képet alkothassak az Arteana helyzetéről és kilátásairól a globális luxuscipőpiac különböző régióiban. Bemutatom az Arteana vállalatot, részletes SWOT-analízisét, valamint az alkalmazott BMC modellt. Emellett részletesen ismertetem az Európa, Közel-Kelet és Kelet-Ázsia piackutatásaim eredményeit, kiemelve az esetleges lehetőségeket és kihívásokat. Az üzleti modell elemzéséhez a BMC-t (Business Model Canvas) használtam, melynek segítségével megvizsgálhattam a vállalat kulcsfontosságú tevékenységeit, partnereit, forrásait és értékajánlatát. A dolgozat kiemeli a luxus divatipar globális jelentőségét és méretét, kitérve a fogyasztói elvárások és az iparági trendek változásaira. A szakdolgozat záró részében konkrét javaslatokat teszek az Arteana terjeszkedési stratégiájára, különös hangsúlyt fektetve az online értékesítési gyakorlatra. A kutatás nemcsak az Arteana vállalat terjeszkedési terveit tárgyalja, hanem általánosságban olyan információkat nyújt, amelyek segíthetik más vállalatokat a kelet-ázsiai luxus női cipőpiac tartós sikerének elérésében.Számomra, különös jelentőséggel bírt a vizsgálat, mivel személy szerint a projekt elindításának felelőse vagyok a következő hónapokban. A kutatás eredményei segítenek megalapozott döntésthozni arról, hogy az Arteana vállalat készen áll-e a terjeszkedésre. A dolgozatom célja, hogy ne csak válaszokat adjon a kutatási kérdéseimre, hanem konkrét útmutatást is nyújtson az Arteana és más vállalatok számára a sikeres terjeszkedés érdekében.