A mesterséges intelligencia szerepe és hatása a marketingben

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Szőke Mátyás András
További közreműködők: Balázsné Dr Lendvai Marietta
Ezüstszegi József
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:automatizáció - automatizálás
clienting (ügyfélközpontú marketing)
innováció
marketing
mesterséges intelligencia
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/54525

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg54525
005 20240628102830.0
008 240628suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Szőke Mátyás András 
245 1 2 |a A mesterséges intelligencia szerepe és hatása a marketingben  |c Szőke Mátyás András  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A mesterséges intelligencia (MI) berobbanása minden területen megváltoztatta az erőviszonyokat, új lehetőségeket nyitott meg és átformálta a vállalkozások és a felhasználók életét is. A dolgozatomban a marketingre gyakorolt hatását kutattam úgy, hogy mind a két oldalt megvizsgáltam. Primer kutatásaim során először mélyinterjúkat készítettem marketing területen dolgozó szakemberekkel, így vállalati oldalról megtudhattuk, hogy optimista jövőt látnak az innováció terén, és fontosnak tartották leszögezni, hogy a megoldás az MI technológia és az emberi munka ötvözésében rejlik, nem pedig az emberi munkák gépekkel való leváltásában. Legnagyobb előnyként a gyorsaságot és a költséghatékonyságot emelték ki, viszont megjegyezték, hogy bár a legtöbb marketingtevékenységben képes egy megfelelő alapot készíteni az MI, ezek mindig emberi utómunkára szorulnak. A felhasználók szemszögét online kérdőív formájában vizsgáltam, ezekből kiderült, sokkal pontosabb és személyesebb ajánlatokat kapnak, viszont erősen érződik a digitális térben való nyomkövetés, amelyek mentén ezek az ajánlatok megtalálják őket. Szintén kérdéseket vet fel a felhasználók adatainak biztonsága, ezek beszerzése és használata. Azt is tapasztalhatjuk, hogy az átlag felhasználó szívesebben fordul problémájával emberi ügyfélszolgálathoz, mint chatbotokhoz. A szekunder kutatás során feldolgoztam a fogyasztók átalakulását, megtudhatjuk, hogy az utóbbi 80-90 évben mennyit alakult egy átlag vásárló, kezdve a kiszámítható fogyasztótól a tudatos vásárlóig. Olvashatunk a gépi tanulás hátteréről, a mesterséges és emberi intelligencia hasonlóságairól, valamint ezek gyakorlati alkalmazásairól. Az MI számos helyen bevethető, például a chatbotok az ügyfélszolgálatot erősítik, a keresőmotorok a termékajánlókat készítik, emellett szöveges, grafikai és képi anyagok készítésére szintén használják az technológiát. Megvizsgáltam a tradicionális és innovatív marketing különbségeit és utánajártam, hogy hogyan tud ember és gép a leghatékonyabban közösen dolgozni. A kutatásból látható, hogy a mesterséges intelligencia jövője tele van meglepetésekkel, bizonytalansággal, és némi aggodalommal. A vállalatoknak és a felhasználóknak is új a jelenség, így időre van szükség amíg egyensúlyba rendeződnek a dolgok. 
695 |a automatizáció - automatizálás 
695 |a clienting (ügyfélközpontú marketing) 
695 |a innováció 
695 |a marketing 
695 |a mesterséges intelligencia 
700 1 |a Balázsné Dr Lendvai Marietta  |e ths 
700 1 |a Ezüstszegi József  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54525/1/Sz%C5%91ke_M%C3%A1ty%C3%A1s_SGRE2H.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54525/2/BA_O_Sz%C5%91ke_M%C3%A1ty%C3%A1s.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54525/3/Sz%C5%91keM%C3%A1ty%C3%A1sAndr%C3%A1s.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54525/4/IMG_0002.pdf  |z Dokumentum-elérés