Márkakommunikáció, lízing és a fogyasztói szokások vizsgálata az autóipar kontextusában

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Vörös Dániel
További közreműködők: Bálint Patrik
Kisfürjesi Nóra
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:autóipar
fogyasztói csoportok
fogyasztói igények
generációs fejlődés
lízing
márkastratégiák
mesterséges intelligencia
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/54546
Leíró adatok
Kivonat:A szakdolgozatom hipotézise a “Lízingé a jövő?” kérdés mely alapján több szemszögből is körüljártam a témát. Ahhoz, hogy ebben a témában válaszra találjak messzebbről és tágabb értelemben véve kezdtem vizsgálni az autóipart, így jelentős részébe az autóipari ellátási láncokat mutatom be primer kutatás alapján, továbbá hangsúlyt helyezek az autóipar történelmi fejlődésére, technológiai fejlődésére és az ebben rejlő lehetőségekre.Bemutatok verseny fajtákat, menedzsment módszereket és eszközöket amelyek képesek segíteni a vállalatok működését ebben a folyamatosan fejlődő iparágban. Részletesen írok a vállalati együttműködésekről, az ipar 4.0-ról, valamint a 2035-ös EU-s korlátozásokról, mert ez hatással van az elektromos autózásra. A kutatásom során fontos szerepet töltött be a startupok mellett a digitalizáció és az e-marketing amikre azért volt szükség mertelengedhetetlenek tartom a helyes alkalmazásukat e piaci környezetben.Az autó lízing a kutatásaim alapja és azért tartottam szükségesnek ekkora távlatokból megközelíteni a témát és megvizsgálni az autóipar bizonyos szereplőit, a gyártókat és a forgalmazókat, mert az autóipar egy átalakuláson megy keresztül melynek keretein belül eltolódhat az ipar abba az irányba, hogy csak drága elektromos autók kerülhetnek gyártósorra melyet nem mindenki engedhet majd meg magának így egyre több háztartásban elterjedhet az autók tartós bérlete. A szakmai gyakorlatomat a CarNet Invest Zrt.-nél végeztem mely az autók forgalmazásával és egyéb szolgáltatásokkal foglalkozik, így a CarNet versenytársairól végeztem összehasonlító elemzést, ugyanis a szakdolgozatom fontos szegmense a márkakommunikáció is.Ahhoz, hogy ezeket az igényeket lássam, hogy milyen tudással és elvárással vannak a háztartások az autó lízinggel kapcsolatban, kulturális és regionális különbségeket vizsgáltam a vásárlói szokásokban, figyelembe vettem a változó fogyasztói igényeket generációkon át és a kérdőívem segítségével kerestem válaszokat a hipotézisem bizonyítására.