Az online vásárlási szokások változása a Covid19 hatására

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Mohi Csilla
Other Authors: Majsai Richárd
Virághné Jurida Edit
Format: Thesis
Kulcsszavak:elektronikus kereskedelem - online kereskedelem
elektronikus vásárlás - online vásárlás
koronavírus-járvány (COVID-19)
változások
vásárlói magatartás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/54547
Description
Abstract:Napjainkban a világunkat rengeteg újdonság befolyásolja, kezdve a technológiai infrastruktúrák fejlődésével, a globalizáció és digitalizáció kibontakozásán át, egészen a koronavírus okozta pandémia kialakulásáig. Ezen események erőteljes hatással bírtak a vásárlói szokások fejlődéséhez, változásához. Online kereskedelmi úton szinte már bármit lehetőségünk van megvásárolni, ezáltal érdemes kutatni is ezt a területet. Szakdolgozatomban bemutatásra kerülnek a fogyasztói attitűdök megváltozása a Coivd19 vírus hatásának tükrében, a különböző generációkat összehasonlítva. Kvantitatív kutatási módszer alkalmazásával megkérdeztem 74 személyt, akik belátást engedtek a vásárlási szokásaikba, azok esetleges változásaiba. A kérdőív segítségével elértem olyanokat is, akik még soha semmit nem vásároltak elektronikus úton, így ezen személyeknél megismerhettem ennek az okait, befolyásoló szempontjait, és megvizsgáltam azt is, hogy milyen esetben, esemény következtében változtatnának mégis eme szokásukon. Kvalitatív kutatási módszert is segítségül hívtam, 6 emberrel folytattam interjú keretében beszélgetést. Minden korcsoportból egyeztettem egy fővel, Z generációt tekintve pedig kettővel is. Rétegzett, célzott mintavételi eljárást alkalmaztam, mely rétegek jelen esetben a Magyarországon jelenleg élő generációkra bontható. A mélyinterjúknak köszönhetően rengeteg hasznos információhoz jutottam, mely jól kiegészítette a korábbi számszerű adatokat. Összegezve 80 főt sikerült megkérdeznem, mely országosan nem tekinthető reprezentatívnak sem a nemek aránya, sem a lakóhelyek tekintetében. További kutatásra lehet lehetőség, mely jelen esetben az idő szűkében nem jöhetett létre. Ennek ellenére kijelenthető, hogy a társadalom nagy része tudatosabban vásárol, mint korábban, a pandémia előtti időszakban.