Felhőalapú klienskezelés – Microsoft Intune bevezetése a Budapesti Gazdasági Egyetemen

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Vass Csaba
További közreműködők: Baják Dr. Imre
Ujváry Lajos
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:egyetem
felhőszolgáltatások
információbiztonság - adatbiztonság
intune
IT megoldások
klienskezelés
Microsoft
paradigmaváltás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/54594
Leíró adatok
Kivonat:Szakdolgozatom fő témakörének a felhőszolgáltatásokat, azon belül is a felhőalapú klienskezelést választottam. Azért döntöttem e téma mellett, mert úgy gondolom, az információs technológia területén a felhőszolgáltatások és azok alkalmazása napról napra növekvő fontossággal bírnak. A felhőalapú megoldások rugalmasságuk és skálázhatóságuk révén kiváló lehetőséget kínálnak a számítási erőforrások optimalizált kihasználására, az adatok hatékony kezelésére és az alkalmazások széles körű elérhetőségére. A klienskezelés aspektusa a felhasználói élmény és az alkalmazások hatékony működése szempontjából is kiemelkedő fontossággal bír. A szakdolgozatom célja, hogy részletesen feltárja a felhőalapú klienskezelés területét, bemutatva annak előnyeit és kihívásait. Az elemzés során kitérek a felhőszolgáltatások különböző típusaira és azok előnyeire, továbbá részletesen tárgyalom a klienskezelés módszereit és az ezekben rejlő lehetőségeket. Emellett a biztonsági szempontokra is hangsúlyt fektetek, mivel az adatok és az alkalmazások felhőalapú kezelésekor az adatbiztonság kritikus fontosságú tényező. Mindezt a Budapesti Gazdasági Egyetemen bevezetett Intune szolgáltatás példáján keresztül mutatom be, áttekintést nyújtva a felhőalapú klienskezelés és az Intune bevezetésének folyamatáról, kiemelve a kihívásokat és az átállás nehézségeit, valamint rávilágítva a hosszú távú előnyökre és a javuló informatikai infrastruktúrára. Az átállás során arra a következtetésre jutottam, hogy a megvívott kihívások ellenére az Intune integrációja eredményeképpen a klienskezelés hatékonyabbá vált. A felhős rendszer lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy bármikor, bárhol hozzáférjenek az eszközeikhez és alkalmazásaikhoz, növelve ezzel a rugalmasságot és a munkavégzés hatékonyságát. Az Intune bevezetése hosszú távú előnyöket biztosít az egyetemi informatikai infrastruktúra számára. A felhőalapú klienskezelés által kínált automatizált frissítések és biztonsági intézkedések segítik a rendszerek stabilitását és védelmét, minimalizálva a manuális beavatkozások szükségességét.