Munkáltatói márkaépítés (employer branding) marketing megközelítése

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Vona Letícia
Other Authors: Csernák Nóra
Kisfürjesi Nóra
Format: Thesis
Kulcsszavak:employer branding
marketing
márka
márkaépítés
munkáltatói márkaépítés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/54603
Description
Abstract:ÖSSZEFOGLALÁS A munkaerőpiac dinamikus változásai és a vállalati kultúra fontosságának felismerése új kihívások elé állítja a munkáltatókat, legfőképpen azokat, akik a fiatalokat kívánják megszólítani és megtartani. Ebben az esetben egyre növekvő jelentősége van a munkáltatói márkaépítésnek, amely a vállalat vonzerejét és hitelességét kommunikálja a munkavállalók felé. Fontosak tartottam, hogy szakdolgozatomat egy olyan témában készítsem el, ami jelenleg is aktuális, valamint folyamatos fejlődésnek néz elébe. Szakdolgozatom célja: a munkáltatói márkaépítés széles körű vizsgálata, a frissdiplomások perspektívájából megközelítve. Az alfejezetek során részletesen vizsgáltam meg, hogyan formálódik a munkáltatói márka a frissdiplomások szemszögéből, és milyen stratégiák alkalmazhatók a sikeres márkakép kialakításához és fenntartásához. A frissen végzettek a munkaerőpiacon fontos szerepet kapnak, mert a friss tudás birtokában vannak, de ezzel együtt nehéz is a helyzetük, mert általában nem rendelkeznek munkatapasztalattal. A szakdolgozat fókuszpontja tehát nem csupán a márkaépítés általános aspektusai állnak, hanem azok a nézőpontok is szerepelnek, amik a fiatalok körében napirenden vannak, ide tartoztak többek között a digitális eszközöknek a használata, az állások különböző platformokon való keresése, valamint a munkavállaláshoz kapcsolódó motiváció is. Szakdolgozatomban első részében a témához kapcsolódó releváns szakirodalmat mutattam be. Ahol kitértem a márka alapfogalmainak részletes elemzésére is. Ebben a fázisban arra, hogy fókuszáltam, megértsem a márkák lényegét, struktúráját és elméletét, melyek meghatározzák, azt, hogyan válnak azok hatékony eszközzé a munkáltatói brandépítés során. Ezt követően a szakdolgozatom harmadik nagy részében a primer kutatásom bemutatása és eredményei szerepeltek, melyet a dolgozat összefoglalása követ.