Az Electronic Arts üzleti környezetének elemzése
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | 21. század játékospiac mikrotranzakció SWOT-elemzés versenytársak |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/54675 |
Kivonat: | Jelenleg „ Az Electronic Arts üzleti környezetének elemzése” témát választottam, mivel úgy gondolom, hogy a videojátékok a kezdetektől fogva egy markáns részét képezik a szórakoztatóiparnak, jelentős felvevő piaccal rendelkeznek és minden korosztály igényeit ki tudják szolgálni. Szakdolgozatomban kielemeztem a vállalat Politikai környezetét, Gazdasági környezetét, Szocikulturális körmyezetét, Jogi környezetét valamint a természeti környezetét. Pestel elemzésem leginkább a Gazdasági elemzésre helyezte a hangsúlyt. Ezután végeztem egy Porter féle iparág elemzést, amiben próbáltam a versenytársak piaci helyzetét is elemezni. Itt arra jutottam, hogy a piac jelenleg válságból kilábaló helyzetben van. Elemeztem a 2008-as válságot követő időszakot, valamint a Covid utáni válságot. Jelenleg a piac feltörekvő szakaszban van, és nagyon sok iparággal ellentétben, a játékpiac (ezen belül az EA is) terven felül teljesített, és az eladásszámukat is növelni tudták. Ez arra enged következtetni, hogy stabil lábakon áll a piac. Ezután végeztem egy swot elemzést az EA-re vonatkozóan. SWOT-elemzés, ami az erősségeket (Strengths), gyengeségeket (Weaknesses), lehetőségeket (Opportunities) és fenyegetéseket (Threats) vizsgálja, stratégiai tervezési eszköz, amely segít az egyes vállalatok belső és külső tényezőinek értékelésében. Szakdolgozatomban részletesen össze foglaltam az alábbi pontokat. Javaslatot tettem hogy mik azok a pontok Electronic Arts számára hogy mik a piacon a kockázatot jelentő tényezők. A technológiai változások miatt a vállalatnak folyamatosan alkalmazkodnia kell. Új platformok, VR és AR technológiák, valamint felhőalapú játékmenet mind kihívásokat jelentenek. Ezek pontosan azért problémák, mivel bizonyos versenytársak ezeket a technológiai újításokat jobb minőségben állítja elő. A EA jelenleg csak a játékgyártásban érdekelt, de a VR és AR technológiák potenciálját most fedezték fel 2020-ban, és hatalmas fejlesztési összegeket tesznek bele. A részletes tervük szerint 2025-ben tervezik a piaci részesedésüket bővíteni, hogy szembe szálljanak a versenytársaikkal. Viszont ehhez sok piaci tényezőnek kell változnia, hogy ez bekövetkezzen. A Szakdolgozatom végén készítettem egy primmer kutatást, ami arra akart válaszokat keresni, hogy a jelenlegi EA modell mennyire működőképes. Ezalatt kérdéseket tettem fel, hogy milyen platformokon veszik igénybe a szolgáltatásokat. Erre azért volt szükség, hogy választ találjak azon hipotézisemre, miszerint az eladásai az EA-nek többségében konzolon és számítógépen történnek. Kérdéseket tettem fel a versenytársakra vonatkozóan is, hogy alátámasszam a piaci trendeket. A Kutatásom legfontosabb kérdése viszont a mikrotranzakciós vásárlásokra vonatkozott. Ezt a fajta vásárlást az EA vezette be a piacra, ami viszont nagyon sok emberben váltott ki ellenérzéseket. Erre azért volt szükség, hogy a többi piaci vállalattal össze tudjam hasonlítani, akik más modellek mentén haladnak. Ezután javaslatot tettem a fenti kérdések alapján, milyen úton kéne tovább haladnia az EA-nek. |
---|