Az edukáció, mint a kibervédelem eszköze

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Németh Zsófia Fanni
További közreműködők: Hauber Dr. György
Horváth Zoltán
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:edukáció
folyamatszemlélet
információbiztonság
információbiztonság - adatbiztonság
kiberbiztonság
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/54686

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg54686
005 20240628103233.0
008 240628suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Németh Zsófia Fanni 
245 1 3 |a Az edukáció, mint a kibervédelem eszköze  |c Németh Zsófia Fanni  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A társadalom és technológia szoros kapcsolatában a kibervédelem és az információbiztonság kiemelkedő jelentőséggel bírnak. Az információs technológia rohamos fejlődése során a kiberfenyegetések komplexebbé váltak, kihívást jelentve a szervezeteknek. Ebben a kontextusban a folymatszemlélet és az oktatás is kulcsszerepet játszik, mivel ezek a területek olyan alapvető komponensei a modern vállalati struktúrának, amelyek befolyásolják a szervezetek mindennapi életét és a gazdasági tevékenységeket.A kibervédelem és az információbiztonság tudományágai azoknak a stratégiáknak, módszereknek és eszközöknek a fejlesztésére összpontosítanak, amelyek lehetővé teszik a digitális környezetekben való fenyegetések hatékony megelőzését és ellenállását. A social engineering, azaz a társadalmi mérnökség a humánerőforrás management, humánerőforrás fejlesztés dimenzióiban közelíthető meg vállalati szempontból. A szervezeteknek meg kell érteniük a támadók pszichológiai taktikáit és fejleszteniük kell védelmi mechanizmusokat a szociális manipuláció ellen.A folyamatszemléletű megközelítés és az edukáció összekapcsolódása az informatikai biztonsággal és a adatvédelemmel azt mutatja, hogy a tudás és a készségek fejlesztése kulcsfontosságú a fenyegetések elleni védekezéshez. Az oktatásnak meg kell erősítenie a digitális kultúrát, és fel kell készítenie a jövő generációit a kibertér kihívásaira. Ugyanakkor a minőségügyi folyamatok és rendszerek alkalmazása biztosítja, hogy a információbiztonsági intézkedések hatékonyak és átfogóak legyenek.Dolgozatom hangsúlyozza az integrált megközelítés jelentőségét a adatbiztonság terén, amely összefogja a társadalom, az oktatás, a folyamatszabályozás és az információbiztonság kulcsfontosságú aspektusait. Egy ilyen integrált megközelítés segíti a szervezeteket abban, hogy hatékonyabban védekezzenek a kiberfenyegetések ellen, miközben elősegíti a társadalom digitális fejlődését és az információ technológiai forradalom hosszú távú fenntarthatóságát. 
695 |a edukáció 
695 |a folyamatszemlélet 
695 |a információbiztonság 
695 |a információbiztonság - adatbiztonság 
695 |a kiberbiztonság 
700 1 |a Hauber Dr. György  |e ths 
700 1 |a Horváth Zoltán  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54686/1/N%C3%A9meth_Fanni_YGLTK5.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54686/2/BA_O_N%C3%A9meth_Fanni.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54686/3/BA_B_Ne%CC%81meth_Fanni.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54686/4/N%C3%A9meth.pdf  |z Dokumentum-elérés