Az edukáció, mint a kibervédelem eszköze
Elmentve itt :
| Szerző: | |
|---|---|
| További közreműködők: | |
| Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
| Kulcsszavak: | edukáció folyamatszemlélet információbiztonság információbiztonság - adatbiztonság kiberbiztonság |
| Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/54686 |
MARC
| LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 001 | dolg54686 | ||
| 005 | 20240628103233.0 | ||
| 008 | 240628suuuu hu om 000 hun d | ||
| 040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
| 041 | |a hu | ||
| 100 | 1 | |a Németh Zsófia Fanni | |
| 245 | 1 | 3 | |a Az edukáció, mint a kibervédelem eszköze |c Németh Zsófia Fanni |h [elektronikus dokumentum] |
| 520 | 3 | |a A társadalom és technológia szoros kapcsolatában a kibervédelem és az információbiztonság kiemelkedő jelentőséggel bírnak. Az információs technológia rohamos fejlődése során a kiberfenyegetések komplexebbé váltak, kihívást jelentve a szervezeteknek. Ebben a kontextusban a folymatszemlélet és az oktatás is kulcsszerepet játszik, mivel ezek a területek olyan alapvető komponensei a modern vállalati struktúrának, amelyek befolyásolják a szervezetek mindennapi életét és a gazdasági tevékenységeket.A kibervédelem és az információbiztonság tudományágai azoknak a stratégiáknak, módszereknek és eszközöknek a fejlesztésére összpontosítanak, amelyek lehetővé teszik a digitális környezetekben való fenyegetések hatékony megelőzését és ellenállását. A social engineering, azaz a társadalmi mérnökség a humánerőforrás management, humánerőforrás fejlesztés dimenzióiban közelíthető meg vállalati szempontból. A szervezeteknek meg kell érteniük a támadók pszichológiai taktikáit és fejleszteniük kell védelmi mechanizmusokat a szociális manipuláció ellen.A folyamatszemléletű megközelítés és az edukáció összekapcsolódása az informatikai biztonsággal és a adatvédelemmel azt mutatja, hogy a tudás és a készségek fejlesztése kulcsfontosságú a fenyegetések elleni védekezéshez. Az oktatásnak meg kell erősítenie a digitális kultúrát, és fel kell készítenie a jövő generációit a kibertér kihívásaira. Ugyanakkor a minőségügyi folyamatok és rendszerek alkalmazása biztosítja, hogy a információbiztonsági intézkedések hatékonyak és átfogóak legyenek.Dolgozatom hangsúlyozza az integrált megközelítés jelentőségét a adatbiztonság terén, amely összefogja a társadalom, az oktatás, a folyamatszabályozás és az információbiztonság kulcsfontosságú aspektusait. Egy ilyen integrált megközelítés segíti a szervezeteket abban, hogy hatékonyabban védekezzenek a kiberfenyegetések ellen, miközben elősegíti a társadalom digitális fejlődését és az információ technológiai forradalom hosszú távú fenntarthatóságát. | |
| 695 | |a edukáció | ||
| 695 | |a folyamatszemlélet | ||
| 695 | |a információbiztonság | ||
| 695 | |a információbiztonság - adatbiztonság | ||
| 695 | |a kiberbiztonság | ||
| 700 | 1 | |a Hauber Dr. György |e ths | |
| 700 | 1 | |a Horváth Zoltán |e ths | |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54686/1/N%C3%A9meth_Fanni_YGLTK5.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54686/2/BA_O_N%C3%A9meth_Fanni.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54686/3/BA_B_Ne%CC%81meth_Fanni.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54686/4/N%C3%A9meth.pdf |z Dokumentum-elérés |