Az edukáció, mint a kibervédelem eszköze
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Other Authors: | |
Format: | Thesis |
Kulcsszavak: | edukáció folyamatszemlélet információbiztonság információbiztonság - adatbiztonság kiberbiztonság |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/54686 |
MARC
LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dolg54686 | ||
005 | 20240628103233.0 | ||
008 | 240628suuuu hu om 000 hun d | ||
040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hu | ||
100 | 1 | |a Németh Zsófia Fanni | |
245 | 1 | 3 | |a Az edukáció, mint a kibervédelem eszköze |c Németh Zsófia Fanni |h [elektronikus dokumentum] |
520 | 3 | |a A társadalom és technológia szoros kapcsolatában a kibervédelem és az információbiztonság kiemelkedő jelentőséggel bírnak. Az információs technológia rohamos fejlődése során a kiberfenyegetések komplexebbé váltak, kihívást jelentve a szervezeteknek. Ebben a kontextusban a folymatszemlélet és az oktatás is kulcsszerepet játszik, mivel ezek a területek olyan alapvető komponensei a modern vállalati struktúrának, amelyek befolyásolják a szervezetek mindennapi életét és a gazdasági tevékenységeket.A kibervédelem és az információbiztonság tudományágai azoknak a stratégiáknak, módszereknek és eszközöknek a fejlesztésére összpontosítanak, amelyek lehetővé teszik a digitális környezetekben való fenyegetések hatékony megelőzését és ellenállását. A social engineering, azaz a társadalmi mérnökség a humánerőforrás management, humánerőforrás fejlesztés dimenzióiban közelíthető meg vállalati szempontból. A szervezeteknek meg kell érteniük a támadók pszichológiai taktikáit és fejleszteniük kell védelmi mechanizmusokat a szociális manipuláció ellen.A folyamatszemléletű megközelítés és az edukáció összekapcsolódása az informatikai biztonsággal és a adatvédelemmel azt mutatja, hogy a tudás és a készségek fejlesztése kulcsfontosságú a fenyegetések elleni védekezéshez. Az oktatásnak meg kell erősítenie a digitális kultúrát, és fel kell készítenie a jövő generációit a kibertér kihívásaira. Ugyanakkor a minőségügyi folyamatok és rendszerek alkalmazása biztosítja, hogy a információbiztonsági intézkedések hatékonyak és átfogóak legyenek.Dolgozatom hangsúlyozza az integrált megközelítés jelentőségét a adatbiztonság terén, amely összefogja a társadalom, az oktatás, a folyamatszabályozás és az információbiztonság kulcsfontosságú aspektusait. Egy ilyen integrált megközelítés segíti a szervezeteket abban, hogy hatékonyabban védekezzenek a kiberfenyegetések ellen, miközben elősegíti a társadalom digitális fejlődését és az információ technológiai forradalom hosszú távú fenntarthatóságát. | |
695 | |a edukáció | ||
695 | |a folyamatszemlélet | ||
695 | |a információbiztonság | ||
695 | |a információbiztonság - adatbiztonság | ||
695 | |a kiberbiztonság | ||
700 | 1 | |a Hauber Dr. György |e ths | |
700 | 1 | |a Horváth Zoltán |e ths | |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54686/1/N%C3%A9meth_Fanni_YGLTK5.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54686/2/BA_O_N%C3%A9meth_Fanni.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54686/3/BA_B_Ne%CC%81meth_Fanni.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54686/4/N%C3%A9meth.pdf |z Dokumentum-elérés |