Dieselgate botrány hatása a Volkswagen üzleti helyzetére

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Seres Marcell
További közreműködők: Marcsa Dr. Attila
Raffai Fanni
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:autóipar
botrány
üzleti elemzés
üzleti helyzet
Volkswagen
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/54703

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg54703
005 20240628103301.0
008 240628suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Seres Marcell 
245 1 0 |a Dieselgate botrány hatása a Volkswagen üzleti helyzetére  |c Seres Marcell  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A dolgozatom fő témája a Dieselgate botrány hatása a Volkswagen üzleti helyzetére. A dolgozat célja az volt, hogy megvizsgáljam, hogy milyen hatást gyakorolt a Volkswagen piaci helyzetére a 2015-ben kirobbant Dieselgate néven ismerté vált botrány. A kutatás során a Volkswagen üzleti helyzetét több módszertant is használtam. Először STEEP analízissel megvizsgáltam a Volkswagen külső környezetét mivel a Volkswagennek számos környezeti tényezőt meg kell vizsgálnia a stratégiájának kialakításához. Ez után a Porter 5 erő modellen keresztül néztem az iparági környezetét. Az autógyártás iparági környezete nagyon összetett és erősen versengő piac, emiatt nagyon fontos megérteni a piac helyzetét ahhoz, hogy megértsük a Volkswagen stratégiai döntéseit. Végül SWOT analízisben vizsgáltam a Volkswagen csoport működési környezetét. A SWOT elemzés elengedhetetlen ahhoz, hogy átlátható és reális képet lássunk a Volkswagenről. Ezeket követően vizsgáltam a dieselbotrány követkézmenyeit a cégre és tényleges hatását a piaci helyzetükre. Magas büntetések és a manipulált autók visszavásárlási költségeit megérezte a Volkswagen, de az eladásaik nem változtak számottevően Kérdőívemet a nagykorú, jogosítvánnyal rendelkező csoport töltötte férfiak és nők egyaránt. A kérdőív főként az autóhasználati szokásaikról, autóvásárlásukat befolyásoló tényezőkről és a dieselbotrány hatását az ő és a környezetük életére. Kiderült, hogy a legtöbbeknél napi használatban van az autójuk. A leginkább önerőn alapulva vásárolnának autót, főként hagyományos belső égésű motorral rendelkező modelleket. A dieselbotrány pedig nem volt sem rájuk sem környezetükre nem volt hatással. Továbbá hasonló botrány kitörése esetén csak kevesen hagynák ott az adott márkát, de a cégcsoporton belül maradnának. A kutatásom végére arra a következtetésre jutottam, hogy a botrány ellenére a Volkswagen továbbra is a piac második legnagyobb szereplője és az eladásaikra semmilyen hatással nem volt. A hírnevét a villany autókba fektetett energiával próbálják visszanyerni. Továbbá a cégcsoportban sok márka jelen van, amik egymás versenytársaik. Bármennyire nagy a portfoliója, ez egy adott árkategóriára igaz csak. 
695 |a autóipar 
695 |a botrány 
695 |a üzleti elemzés 
695 |a üzleti helyzet 
695 |a Volkswagen 
700 1 |a Marcsa Dr. Attila  |e ths 
700 1 |a Raffai Fanni  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54703/1/Seres_Marcell_FSGL39.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54703/2/BA_O_Seres%20Marcell.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54703/3/Seres%20Marcell.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54703/4/BA_B_Seres_Marcell.pdf  |z Dokumentum-elérés