Dieselgate botrány hatása a Volkswagen üzleti helyzetére
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | autóipar botrány üzleti elemzés üzleti helyzet Volkswagen |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/54703 |
MARC
LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dolg54703 | ||
005 | 20240628103301.0 | ||
008 | 240628suuuu hu om 000 hun d | ||
040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hu | ||
100 | 1 | |a Seres Marcell | |
245 | 1 | 0 | |a Dieselgate botrány hatása a Volkswagen üzleti helyzetére |c Seres Marcell |h [elektronikus dokumentum] |
520 | 3 | |a A dolgozatom fő témája a Dieselgate botrány hatása a Volkswagen üzleti helyzetére. A dolgozat célja az volt, hogy megvizsgáljam, hogy milyen hatást gyakorolt a Volkswagen piaci helyzetére a 2015-ben kirobbant Dieselgate néven ismerté vált botrány. A kutatás során a Volkswagen üzleti helyzetét több módszertant is használtam. Először STEEP analízissel megvizsgáltam a Volkswagen külső környezetét mivel a Volkswagennek számos környezeti tényezőt meg kell vizsgálnia a stratégiájának kialakításához. Ez után a Porter 5 erő modellen keresztül néztem az iparági környezetét. Az autógyártás iparági környezete nagyon összetett és erősen versengő piac, emiatt nagyon fontos megérteni a piac helyzetét ahhoz, hogy megértsük a Volkswagen stratégiai döntéseit. Végül SWOT analízisben vizsgáltam a Volkswagen csoport működési környezetét. A SWOT elemzés elengedhetetlen ahhoz, hogy átlátható és reális képet lássunk a Volkswagenről. Ezeket követően vizsgáltam a dieselbotrány követkézmenyeit a cégre és tényleges hatását a piaci helyzetükre. Magas büntetések és a manipulált autók visszavásárlási költségeit megérezte a Volkswagen, de az eladásaik nem változtak számottevően Kérdőívemet a nagykorú, jogosítvánnyal rendelkező csoport töltötte férfiak és nők egyaránt. A kérdőív főként az autóhasználati szokásaikról, autóvásárlásukat befolyásoló tényezőkről és a dieselbotrány hatását az ő és a környezetük életére. Kiderült, hogy a legtöbbeknél napi használatban van az autójuk. A leginkább önerőn alapulva vásárolnának autót, főként hagyományos belső égésű motorral rendelkező modelleket. A dieselbotrány pedig nem volt sem rájuk sem környezetükre nem volt hatással. Továbbá hasonló botrány kitörése esetén csak kevesen hagynák ott az adott márkát, de a cégcsoporton belül maradnának. A kutatásom végére arra a következtetésre jutottam, hogy a botrány ellenére a Volkswagen továbbra is a piac második legnagyobb szereplője és az eladásaikra semmilyen hatással nem volt. A hírnevét a villany autókba fektetett energiával próbálják visszanyerni. Továbbá a cégcsoportban sok márka jelen van, amik egymás versenytársaik. Bármennyire nagy a portfoliója, ez egy adott árkategóriára igaz csak. | |
695 | |a autóipar | ||
695 | |a botrány | ||
695 | |a üzleti elemzés | ||
695 | |a üzleti helyzet | ||
695 | |a Volkswagen | ||
700 | 1 | |a Marcsa Dr. Attila |e ths | |
700 | 1 | |a Raffai Fanni |e ths | |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54703/1/Seres_Marcell_FSGL39.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54703/2/BA_O_Seres%20Marcell.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54703/3/Seres%20Marcell.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54703/4/BA_B_Seres_Marcell.pdf |z Dokumentum-elérés |