A vevői elégedettség

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Tóth Franciska
További közreműködők: Frányó Zsófia Zsuzsanna
Homonnai János
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:elektronikus vásárlás - online vásárlás
elégedettség
fogyasztói elégedettség mérése
vásárlói elégedettség
vevői elégedettség index
vevők
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/54725

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg54725
005 20240628103333.0
008 240628suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Tóth Franciska 
245 1 2 |a A vevői elégedettség  |c Tóth Franciska  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A szakdolgozatom témája a vevői elégedettség, hiszen mindenki találkozott már jó és rossz vásárlási élményekkel, ez már a mindennapunk részévé vált. A vállalatok és a szolgáltatók számára kulcsfontosságú tényező, mely a versenyképességüket és ezáltal a hosszú távú sikereiket határozza meg. A dolgozat célja, hogy feltárja a vevői elégedettség mögött rejlő tényezőket, részletekbe menőleg megvizsgáljam a vevői elégedettséget, ehhez kapcsolóan értelmezzem azokat a tényezőket, amelyek befolyásolják azt. A vásárlók folyamatos nyomon követése hozzájárul a panaszok csökkentéséhez, lehetővé teszi a gyorsabb reagálást a negatív kritikákra, mely bizalmat építhet a fogyasztók és a kínálók között.Először feltártam az elméleti hátterét, ez hozzásegít az értelmezéshez, gondolok itt például a Maslow-piramisra, mely az alapja az egésznek. Megvizsgáltam a különböző mérési módszereket, az egy-, illetve a kétdimenziós megközelítéseket, illetve az E-S-QUAL skálát. Említésre kerül a Net Promoter System, a különböző ügyfél visszajelzési platformok, analitikák, felmérések, interjúk. Dolgozatomban a vevői elégedettség egy multidimenzionális fogalom, mely kifejezi az ügyfelek értékelését, mindezt úgy, hogy figyelembe veszi a termék vagy szolgáltatás minőségét, a vásárlási élményeket és az ár-érték arányt is. Kérdőíves kutatás során áttekintettem az éttermi szokásokat. 3 hipotézist fogalmaztam meg, melyből az első az ár-érték arány fontosságára vonatkozott. Ez igaznak bizonyult, hiszen kutatás során egyértelműen elmondható, hogy a legfontosabb szempont a minőség, a kitöltők jó minőségű ételeket keresnek, de kedvező árakon. A második hipotézisem a jövedelem és az éttermi választás közötti összefüggést helyezi előtérbe. Megállapítható, hogy a kitöltők inkább ritkábban mennek a vendéglátóhelyekre, de akkor nagyobb összeget szánnak rá. A harmadik hipotézisem az online értékelésekre vonatkozott. A válaszok alapján levonható konklúzió, hogy az emberek többet olvasnak véleményeket, mint amennyiszer írnak. Megismertettem az Il Treno étteremlánc történetét, mely vendéglátóegység esetében tanulmányoztam az elégedettséget a kapott eredmények alapján. Interjút is készítettem a vállalat egyik vezetőjével, melynek köszönhetően belátást nyertem a vállalat működésébe, és így össze tudtam vetni a kutatásaim alapján kapott eredményekkel. Ebből adódóan még pontosabban ki tudtam elemezni a cég módszereit, és még hatékonyabb javaslatokat tudtam tenni számukra. Összességében elmondható, hogy a vásárlók folyamatos nyomon követése, állandó mérésük elengedhetetlen a versenyelőny megszerzése szempontjából. Abban az esetben, ha a vevők elégedettek, könnyen válnak hűséges vásárlókká, és ez vezet a hosszú távú sikerhez. 
695 |a elektronikus vásárlás - online vásárlás 
695 |a elégedettség 
695 |a fogyasztói elégedettség mérése 
695 |a vásárlói elégedettség 
695 |a vevői elégedettség index 
695 |a vevők 
700 1 |a Frányó Zsófia Zsuzsanna  |e ths 
700 1 |a Homonnai János  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54725/1/T%C3%B3th_Franciska_QF14TV.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54725/2/BA_O_T%C3%B3th_Franciska.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54725/3/T%C3%B3th_Franciska%20b%C3%ADr%C3%A1lat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/54725/4/BA_B_T%C3%B3th_Franciska.pdf  |z Dokumentum-elérés