A ChatGPT térnyerése a képzés- fejlesztés folyamataiban és területein
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | AI chatgpt emberi erőforrás esettanulmány HR képzés-fejlesztés |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/54774 |
Kivonat: | 2022. november 30-tól mindenki számára elérhetővé vált a ChatGPT, az OpenAI által fejlesztett általános nagy nyelvi modell. Ezzel a lehetőséggel egy újabb szintre emelhetjük munkánk minőségét és gyorsaságát, hogy ha megtanuljuk megfelelően használni ezt az eszközt. Úgy vélem, a Humán Erőforrás területek közül a képzés- fejlesztés az egyik olyan szakterület, amit a ChatGPT és a mesterséges intelligencia jelenléte nagyban meg tud változtatni, ha bevonjuk a mindennapi munkavégzésbe, de ez csak abban az esetben, ha a munkáltatók és a munkavállalók nem megijednek ettől az új technológiától, hanem hajlandók megismerni a ChatGPT által adta lehetőségeket és képesek a kapott eredményt megfelelő fenntartásokkal kezelni és használni a mindennapi munkavégzés során. A dolgozatomban a képzés- fejlesztés területen belül is inkább a képzések el- és előkészítésére helyezem a hangsúlyt leginkább, mert úgy érzem, hogy ezt a területet az AI és a ChatGPT adta új technológiai fejlődés rendkívül izgalmassá, érdekessé és rugalmassá teheti ezt a területet, kibővítve a jelenlegi lehetőségeket és képzés-fejlesztési eszköztárat. Dolgozatom második felében bemutatok egy általam kutatott, mélyinterjúkra alapozott esettanulmányt, melyen keresztül megfigyelhetünk egy nagyvállalaton belüli döntéshozatali folyamatot, amely során egy olyan képzés-fejlesztési tananyagkészítő rendszer bevezetése a cél, aminek a működése mesterséges intelligenciára és a ChatGPT használatára épül. Kutatásom során célom, hogy olyan irányvonalakat fogalmazzak meg, amelyek átgondolásával akár más nagyvállalat is el tudja dönteni, hogy nyitottak-e és készen állnak-e már erre az újszerű képzés-fejlesztési módszerre annyira, hogy bevezessék azt valamilyen formában. |
---|