Az operatív tervezés elmélete és gyakorlata média- és reklámtevékenységet folytató nagyvállalati környezetben

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Szilágyi Dániel
További közreműködők: Herédi István
Kresalek Péter
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:digitális média
forecast
operatív tervezés
pénzügyi tervezés
szerencsejáték
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/54864
Leíró adatok
Kivonat:A kutatásom középpontjában a média- és reklámtevékenységet folytató nagyvállalatok operatív tervezési folyamata áll. A dolgozatban kifejtésre kerül az üzleti tervezés jelentősége egy olyan dinamikus piaci környezetben, ahol a vállalatoknak gyorsan kell reagálniuk a változó trendekre. Részletes elemzés szemlélteti a médiaipar és a reklámpiac változó trendjeit, kiemelve a streaming szolgáltatások és a digitális reklámok növekvő szerepét. Emellett konkrét példákon keresztül mutatom be az operatív tervezés gyakorlatát és annak hatásait egy nagyvállalat működésében. A pénzügyi tervezés szerepe ezen a területen még hangsúlyosabb, különösen a turbulens piaci környezet és a fogyasztói trendek folyamatos változása miatt. Elemzésem tükrözi a pénzügyi tervezés hatását az üzleti stratégiára, illetve bemutatja, hogyan segít a vállalatvezetésnek a pénzügyi helyzet átlátásában és a helyes gazdasági döntések meghozatalában. A hosszú távú tervek, az éves költségvetés és a havi előrejelzés nemcsak prognózisokat nyújt, hanem segíti a stratégia végrehajtásának nyomon követését és a különböző szcenáriók előrejelzését. Az operatív tervezés célja a rövid távú célok részletes tervezése a vállalkozás számára. A dolgozatban elemzett gazdasági társaság példája jól demonstrálja, hogy az éves pénzügyi terv összeállítása nélkülözhetetlen a vállalat megfelelő működéséhez. Az üzleti tervezés hatékony eszköz a célok meghatározásában, a követelmények tisztázásában és a vállalat teljesítményének mérésében, ezzel elősegítve a gazdasági társaság hatékonyabb működését és hosszú távú eredményességét.