A belső kommunikáció jelentősége egy nagyvállalat mindennapjaiban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Lakatos Levente
További közreműködők: Faragóné Lepp Katalin
Lakatos Krisztián
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:21th century
cégadatok
fenntartható növekedés
interjúk
kiskereskedelem
kommunikáció
üzletpolitika
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/54899
Leíró adatok
Kivonat:A szakdolgozat részletes vázlata: Úgy érzem az egyetemen eltöltött éveim során rengeteget fejlődött a szakmai tudásom a saját, illetve az idegen nyelvek terén is. Ugyanis az egyetem lehetővé tette a tanulók számára két különböző idegen nyelv elsajátítását. Ennek okán én az angol és német nyelv területén szereztem tapasztalatokat. Fontosnak tartom mindennapi életem során, hogy a szerzett kompetenciáimat átépítsem a mindennapi életbe, melyek által már én is aktívan szerves részét képezem a családi vállalkozásunknak. Egy angol használtruha kereskedelemmel foglalkozó cégről van szó (Háda KFT), ahol külső üzleti partnerekkel dolgozunk folyamatosan, többek között a partnerek között van Ukrajna, London, Észak-Írország, Skócia. A közeljövőben szeretnék hozzájárulni a családom által kiépített kapcsolatokhoz az idegen nyelvi tudás elsajátításával, alkalmazásával, mert ez által meg tudnánk könnyíteni, a cégünk, illetve üzleti partnereink mindennapjait is. A fent említettek tükrében, a témaválasztásomnak oka abban rejlik, hogy napjainkban, a munka világában fokozott mértékben megnövekedett az igény a szakmailag jól felkészült, idegen nyelvet megfelelő szinten beszélő munkavállalók iránt. Asztalos Andrea könyvében fogalmazza meg, hogy a kompetencia meghatározása először a személyiség-lélektanban és a kognitív tudományokban honosodott meg. Konkrétan Noam Chomsky 1981. évben írta le elsőként a nyelvtanulást generatív szabályrendszer megtanulásaként, amely elmélet értelmében nem egy-egy nyelvet tanulunk meg, hanem olyan nyelvi kompetenciákhoz jutunk, melyek birtokban képesek vagyunk a nyelvi teljesítmények végtelen sokaságát produkálni. A jövő nyitottsága, a technológia, a kultúra és a társadalom alakulásának, formálódásának eredményeképpen a tanulás jelentősen felértékelődött. Manapság már egy életen át tartó, horizontálisan és vertikálisan átívelő emberi tevékenységgé vált, nem korlátozódik csupán az iskolai tanulásra. A legfontosabb kompetenciánk a tanulásra, a tanulás megtanulására és a tanulás folyamatos fenntartására való képességünk. Mindezek tükrében elmondható, hogy a kompetencia fogalma szoros kapcsolatban van az egész életen át tartó tanulás fogalmával.