A játékosításban rejlő lehetőségek vizsgálata éttermek esetében

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Szikora Szilvia
További közreműködők: Debreceni Dr. János
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:Játékosítás
online marketing
tematikus étterem
vendégelégedettség
vendégélmény
vendéghűség
vendéglátás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/54998
Leíró adatok
Kivonat:Az éttermek és vendéglátóipari egységek állandó kihívással szembesülnek, hogy hogyan tűnjenek ki a versenytársaik közül és hogyan tudják magasabb szintre emelni a vendégelégedettséget. A modern technológia térnyerésével ez a feladat még inkább előtérbe került, hiszen az éttermeknek és más vendéglátóhelyeknek lépést kell tartaniuk a vendégek folyamatosan változó igényeivel és elvárásaival. Ebben tud segíteni a játékosítás, ami egy olyan megközelítés, amely új lehetőségeket nyit az éttermek számára a vendégélmény javítására és a vendégelégedettség növelésére. A játékosítás során olyan játékos elemeket építenek be nem játékos környezetbe, az éttermi élménybe, mint például pontrendszerek, tematikák, küldetések, hűségprogramok és jutalmak, hogy motiválják és elkötelezzék a vendégeket a hely iránt.A kutatásom során netnográfiai vizsgálatot végeztem három különböző étterem online marketingjében alkalmazott játékosítási elemek elemzésére, valamint egy kérdőíves felmérést, hogy feltérképezzem a vendégek véleményét és preferenciáit, amelyre összesen 101 válasz érkezett.Az eredményekből látható, hogy bár a játékosítás hatékony eszköz lehet az új vendégek vonzására és a vendégelégedettség növelésére, fontos tudatosítani, hogy ez önmagában nem elegendő a vendéghűség kialakításához, hiszen a minőségi étel és ital továbbra is kulcsfontosságú szerepet játszik ebben a folyamatban.