Az élménymarketing szerepe és hatása a vendégélményre a Sziget Fesztivál példáján keresztül

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Danícková Tímea
További közreműködők: Róbert Nóra
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:élménymarketing
fesztivál
marketing
rendezvényszervezés
sziget fesztivál
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/55051
Leíró adatok
Kivonat:A dolgozatom célja, hogy bemutassa a Sziget Fesztivál marketingtevékenységét, az alkalmazott kommunikációs eszközöket és az élményalapú marketing stratégiáit, valamint szélesebb összefüggésben értelmezze a fesztiválturizmus és a rendezvények marketingjének jelentőségét a mai társadalomban. A kutatásom során, olyan kérdésekre koncentráltam, mint hogyan lehet egy fesztivált nemcsak mint eseményt, hanem élményt pozícionálni a látogatók körében? Milyen módszerekkel lehet hatékonyan kommunikálni és elérni a célközönséget a zajos online térben? Milyen szerepet játszik a Sziget Fesztiválon átélt élmény a látogatók számára, és milyen hatással van ez a fesztivál iránti lojalitásukra és visszatérési szándékukra az elkövetkező években? Ezek a kérdések kulcsfontosságúak ahhoz, hogy megértsük, hogyan alakítja a Sziget Zrt. a marketingstratégiáját az élményalapú megközelítés és a kulturális turizmus terén. A kutatás során két módszert alkalmaztam a primer adatgyűjtés érdekében. Az elsődleges kutatás során mélyinterjúkat készítettem a Sziget Fesztivál marketing vezetőjével és a marketingosztály tagjaival. Továbbá a kérdőív módszerét választottam, melynél az élmény jelentőségét vizsgáltam a látogatók körében. A szekunder kutatásom alapját a szakirodalmak képezték, illetve a Sziget Fesztiválról szerzett adataim nagy része belsős kutatásokból származik. Emellett helyszíni megfigyeléseket végeztem, amelyek lehetővé tették a fesztivál atmoszférájának közelebbről történő megértését. Ezek a kvalitatív megközelítések biztosítottak mélyebb betekintést a Sziget Fesztivál marketingstratégiájába és annak hatékonyságába.