Hogyan épül be egy mezőgazdasági iskola tananyagába a vállalkozási ismeretek oktatása?
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Other Authors: | |
Format: | Thesis |
Kulcsszavak: | folyamatfejlesztés interjúk iskolarendszer tananyagok vállalkozási alapismeretek |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/55076 |
Abstract: | A dolgozatomban a vállalkozási ismeretek tananyagfejlesztési célján és módszertani alkalmazásán keresztül mutatom be, hogy szakmai tankönyvek hiányában mit is tud tenni egy szakmai tárgyat oktató pedagógus a középiskolás diákok vállalkozói készségeinek fejlesztése és vállalkozói szemléletük erősítése érdekében egy nem szakirányú iskolában, konkrétan egy mezőgazdasági oktatási irányvonalat képviselő intézményben való tanítás során. A tananyag segítségével a diákok megismerhetik a vállalkozás alapjait, a kockázatvállalás fontosságát, valamint megtanulják tervezni és megvalósítani saját vállalkozási ötleteiket. Az interaktív és gyakorlatorientált tananyag segítségével a diákok kreatív és innovatív módon megtanulnak gondolkozni, valamint felkészítésre kerülnek a jövőbeli vállalkozói szerepükre a munkaerőpiacon. Ehhez a dolgozat segít mind a módszertani és a gyakorlati, digitális, IKT eszközök alkalmazásával a pedagógusoknak felkészülni óráról órára tankönyvek hiányában. A vállalkozási tananyagfejlesztés fontos része az oktatásnak, hiszen segít a diákoknak abban, hogy megtalálják saját útjukat a vállalkozói szférában és hatékonyan tudjanak szerepet vállalni a gazdasági életben. Mindez azonban újszerű pedagógiai módszereket, újszerű tananyagfejlesztést kíván a mai, XXI. század elvárásainak megfelelően egy mezőgazdasági oktatást végző iskolában is. |
---|