Mivel motiváljunk, ha motiválatlanok, avagy motivál-e a gamifikáció a szakképzésben?

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Szabóné Romsics Edit
Other Authors: Thuma Dr. Orsolya
Format: Thesis
Kulcsszavak:Gamifikáció
Játékosítás
ösztönzés
szakképzés
Z generáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/55117
Description
Abstract:Dolgozatomban összefoglaltam azokat az elméleteket, amelyek alapjait jelentették a motiváció kutatásnak. Megismerhetjük azokat a motívumokat is, amelyek cselekedeteinket befolyásolják, elindítják.Mindezekkel próbáltam megérteni, hogy mi hat és hogyan a tanulók motivációjára. Ugyanakkor figyelembe kellett venni, hogy az a generáció, aki jelenleg is az iskolapadban ül, teljesen más attitűdökkel és problémákkal rendelkezik, mint a korábbiak. Tanítsunk bárhol, bárkiket a digitális generáció már sosem lesz olyan, mint az internet előttiek. Az őket tanító, oktató tanároknak teljesen más szemszögből kell az ő oktatásukat szemlélni és megállapítottam, hogy más módszerekre is van és lesz szükség a jövőben.A gamifikáció segíthet ezen és visszavezetheti a tanárt, diákot egy sokkal stresszmentesebb oktatási módszerhez, ami, ha jól csinálják hatékonyabb is lehet.A játékosítással a szakirodalom szerint motiváltabbakká tehetjük a motiválatlanabb diákokat is azáltal, hogy kevésbé stresszes helyzeteket hozunk létre számukra a tanórán. Az értékelés megváltoztatása és a több játékos feladat által az eredményeik javulhatnak és a tananyagot is gyorsabban, hatékonyabban sajátíthatják el.