Zaklatás az iskolában

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Zsákai László
További közreműködők: Thuma Dr. Orsolya
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:áldozat
bántalmazás
cyberbullying
depresszió
iskola
zaklatás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/55170

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg55170
005 20240715100454.0
008 240715suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Zsákai László 
245 1 0 |a Zaklatás az iskolában  |c Zsákai László  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Absztrakt A dolgozatom az iskolában történő zaklatás előfordulásának és körülményeinek témáját járja körül. A dolgozat célja ennek a súlyos probléma résztvevőinek és intézményeinek megértése, mind társadalmi, mind pedig egyéni szempontok szerint, emellett megvizsgálni, hogy jelenleg milyen intézkedéseket tesznek az iskolák, jogalkotók és szervezetek annak érdekében, hogy visszaszorítsák a diákok egymás közötti konfliktusaikat. Kitértem arra is, hogy mi az oka és hatása annak, hogy sok esetben az áldozatok nem mernek segítséget kérni a külvilágtól. A kutatásomhoz bárki számára elérhető online felületen lévő kérdőívet és mélyinterjús megkérdezést alkalmaztam, mindemellett pedig szakmai anyagok, internetes segédanyagok és könyvek olvasásával tájékozódtam a témában. A kérdőíves felmérésem célcsoportja azok a személyek voltak, akik kortól és nemtől függetlenül átéltek-e valaha iskolás éveikben bántalmazást akár áldozatként, elkövetőként vagy külső szemlélőként. A három interjút három különböző személlyel folytattam. Mivel minden oldalról szerettem volna megvizsgálni a témát, ezért beszélgettem egy iskolai dolgozóval, mint külső szemlélő, egy áldozattal és egy elkövetővel. A kérdőív és a mélyinterjúk átfogó képet adtak számomra az iskolában történő abúzusokkal kapcsolatban. Az esettanulmányom fókuszában főleg a mai iskoláskorú gyermekek álltak, akik a jelenlegi technológia fejlődés következtében már nem csak személyes, hanem online térben való bántalmazást is átélnek. A dolgozatomban az iskolai inzultálás formáit, testi-lelki következményeit, a társadalomra való hatásait mutatom be főként, de emellett megoldásokat és javaslatokat is szemléltetek, amelyeket kutatásokból és személyes tapasztalatokból merítettem. A kutatásom végére, arra a következtetésre jutottam, hogy az iskolai zaklatás elleni küzdelem egy összetett és sokrétű feladat, amely közös erőfeszítéseket igényel minden érintett szereplőtől. Az oktatási intézményeknek fel kell ismerniük a zaklatás jelentőségét és súlyát, és aktívan kell fellépniük annak érdekében, hogy biztonságos és támogató környezetet teremtsenek minden diák számára. A cél az, hogy meglegyen teremtve az iskolai közösségek számára a biztonság és a jólét. Kulcsszavak zaklatás, iskola, cyberbullying, depresszió, bántalmazás 
695 |a áldozat 
695 |a bántalmazás 
695 |a cyberbullying 
695 |a depresszió 
695 |a iskola 
695 |a zaklatás 
700 1 |a Thuma Dr. Orsolya  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/55170/1/Zaklat%C3%A1s%20az%20iskol%C3%A1ban_Szakdolgozat_ZsakaiLaszlo_OD6DXQ.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/55170/2/Zs%C3%A1kai%20L%C3%A1szl%C3%B3%20SZO%20b%C3%ADr%C3%A1lat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/55170/3/Zs%C3%A1kai%20L%C3%A1szl%C3%B3.pdf  |z Dokumentum-elérés