Zaklatás az iskolában
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | áldozat bántalmazás cyberbullying depresszió iskola zaklatás |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/55170 |
MARC
LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dolg55170 | ||
005 | 20240715100454.0 | ||
008 | 240715suuuu hu om 000 hun d | ||
040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hu | ||
100 | 1 | |a Zsákai László | |
245 | 1 | 0 | |a Zaklatás az iskolában |c Zsákai László |h [elektronikus dokumentum] |
520 | 3 | |a Absztrakt A dolgozatom az iskolában történő zaklatás előfordulásának és körülményeinek témáját járja körül. A dolgozat célja ennek a súlyos probléma résztvevőinek és intézményeinek megértése, mind társadalmi, mind pedig egyéni szempontok szerint, emellett megvizsgálni, hogy jelenleg milyen intézkedéseket tesznek az iskolák, jogalkotók és szervezetek annak érdekében, hogy visszaszorítsák a diákok egymás közötti konfliktusaikat. Kitértem arra is, hogy mi az oka és hatása annak, hogy sok esetben az áldozatok nem mernek segítséget kérni a külvilágtól. A kutatásomhoz bárki számára elérhető online felületen lévő kérdőívet és mélyinterjús megkérdezést alkalmaztam, mindemellett pedig szakmai anyagok, internetes segédanyagok és könyvek olvasásával tájékozódtam a témában. A kérdőíves felmérésem célcsoportja azok a személyek voltak, akik kortól és nemtől függetlenül átéltek-e valaha iskolás éveikben bántalmazást akár áldozatként, elkövetőként vagy külső szemlélőként. A három interjút három különböző személlyel folytattam. Mivel minden oldalról szerettem volna megvizsgálni a témát, ezért beszélgettem egy iskolai dolgozóval, mint külső szemlélő, egy áldozattal és egy elkövetővel. A kérdőív és a mélyinterjúk átfogó képet adtak számomra az iskolában történő abúzusokkal kapcsolatban. Az esettanulmányom fókuszában főleg a mai iskoláskorú gyermekek álltak, akik a jelenlegi technológia fejlődés következtében már nem csak személyes, hanem online térben való bántalmazást is átélnek. A dolgozatomban az iskolai inzultálás formáit, testi-lelki következményeit, a társadalomra való hatásait mutatom be főként, de emellett megoldásokat és javaslatokat is szemléltetek, amelyeket kutatásokból és személyes tapasztalatokból merítettem. A kutatásom végére, arra a következtetésre jutottam, hogy az iskolai zaklatás elleni küzdelem egy összetett és sokrétű feladat, amely közös erőfeszítéseket igényel minden érintett szereplőtől. Az oktatási intézményeknek fel kell ismerniük a zaklatás jelentőségét és súlyát, és aktívan kell fellépniük annak érdekében, hogy biztonságos és támogató környezetet teremtsenek minden diák számára. A cél az, hogy meglegyen teremtve az iskolai közösségek számára a biztonság és a jólét. Kulcsszavak zaklatás, iskola, cyberbullying, depresszió, bántalmazás | |
695 | |a áldozat | ||
695 | |a bántalmazás | ||
695 | |a cyberbullying | ||
695 | |a depresszió | ||
695 | |a iskola | ||
695 | |a zaklatás | ||
700 | 1 | |a Thuma Dr. Orsolya |e ths | |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/55170/1/Zaklat%C3%A1s%20az%20iskol%C3%A1ban_Szakdolgozat_ZsakaiLaszlo_OD6DXQ.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/55170/2/Zs%C3%A1kai%20L%C3%A1szl%C3%B3%20SZO%20b%C3%ADr%C3%A1lat.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/55170/3/Zs%C3%A1kai%20L%C3%A1szl%C3%B3.pdf |z Dokumentum-elérés |