Érzékenyítés és tanulásmódszertan a drámapedagógia alkalmazásával
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | 21. század alapszabály elemzési módszerek elemző tanulmányok oktatásszociológia pedagógia pedagógiai lélektan |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/55238 |
Kivonat: | Munkám bevezető részében rávilágítottam azokra a tényezőkre, amelyek közrejátszottak dolgozatom megírásában. Először is diakronikus megközelítésbe helyeztem a drámapedagógiát, majd azt vizsgáltam, hogy a mai oktatási környezetben milyen szerepe, illetve létjogosultsága van. Külön fejezetet szenteltem a szakképzés helyzetének elemzésére, valamint intézményünk bemutatására. Ezt követően betekintést nyújtottam a Varró életébe, megfogalmaztam az intézményünkben fellelhető nehézségeket, és lehetőségeket, rávilágítottam azokra a tényezőkre, amelyek a mindennapjaink velejárói. A következő fejezetben kutatásom megalapozottságát, kutatási kérdéseimet fogalmaztam meg, majd részletesen bemutattam az alkalmazott kutatási módszereket, vizsgálódásom szempontjait. A kollégákkal végzett interjúk elemzését a kérdőíves felmérésem eredményének bemutatása követte. Dolgozatom utolsó tartalmi fejezetében az intézményünk sajátosságait alapul véve rávilágítottam, milyen eredményességgel alkalmazható a drámapedagógia módszeregyüttese, illetve arra, hogy milyen módon befolyásolja a tanulási hatékonyságot. Iskolánk diáktársadalmának összetétele és szociokulturális hátterének okán az érzékenyítés témakörének külön alfejezetet szenteltem. Végezetül az összegzésben megfogalmaztam, mennyire tartom eredményesnek vizsgálódásomat, a továbbiakban milyen lehetőségeket látok a kapott eredmények figyelembevételére és hasznosítására. Munkám utolsó része a szakmai portfólió, melyben összegzem a hospitálási és vizsgatanítási tapasztalataimat, benyomásaimat. |
---|