Érzékenyítés és tanulásmódszertan a drámapedagógia alkalmazásával
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | 21. század alapszabály elemzési módszerek elemző tanulmányok oktatásszociológia pedagógia pedagógiai lélektan |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/55238 |
MARC
LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dolg55238 | ||
005 | 20240715100629.0 | ||
008 | 240715suuuu hu om 000 hun d | ||
040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hu | ||
100 | 1 | |a Arlett Brigitta | |
245 | 1 | 0 | |a Érzékenyítés és tanulásmódszertan a drámapedagógia alkalmazásával |c Arlett Brigitta |h [elektronikus dokumentum] |
520 | 3 | |a Munkám bevezető részében rávilágítottam azokra a tényezőkre, amelyek közrejátszottak dolgozatom megírásában. Először is diakronikus megközelítésbe helyeztem a drámapedagógiát, majd azt vizsgáltam, hogy a mai oktatási környezetben milyen szerepe, illetve létjogosultsága van. Külön fejezetet szenteltem a szakképzés helyzetének elemzésére, valamint intézményünk bemutatására. Ezt követően betekintést nyújtottam a Varró életébe, megfogalmaztam az intézményünkben fellelhető nehézségeket, és lehetőségeket, rávilágítottam azokra a tényezőkre, amelyek a mindennapjaink velejárói. A következő fejezetben kutatásom megalapozottságát, kutatási kérdéseimet fogalmaztam meg, majd részletesen bemutattam az alkalmazott kutatási módszereket, vizsgálódásom szempontjait. A kollégákkal végzett interjúk elemzését a kérdőíves felmérésem eredményének bemutatása követte. Dolgozatom utolsó tartalmi fejezetében az intézményünk sajátosságait alapul véve rávilágítottam, milyen eredményességgel alkalmazható a drámapedagógia módszeregyüttese, illetve arra, hogy milyen módon befolyásolja a tanulási hatékonyságot. Iskolánk diáktársadalmának összetétele és szociokulturális hátterének okán az érzékenyítés témakörének külön alfejezetet szenteltem. Végezetül az összegzésben megfogalmaztam, mennyire tartom eredményesnek vizsgálódásomat, a továbbiakban milyen lehetőségeket látok a kapott eredmények figyelembevételére és hasznosítására. Munkám utolsó része a szakmai portfólió, melyben összegzem a hospitálási és vizsgatanítási tapasztalataimat, benyomásaimat. | |
695 | |a 21. század | ||
695 | |a alapszabály | ||
695 | |a elemzési módszerek | ||
695 | |a elemző tanulmányok | ||
695 | |a oktatásszociológia | ||
695 | |a pedagógia | ||
695 | |a pedagógiai lélektan | ||
700 | 1 | |a Farkas Dr. Julianna |e ths | |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/55238/1/Arlett%20Brigitta%20KN23RU.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/55238/2/Arlett%20Brigitta%20Farkas%20b%C3%ADr%C3%A1lat.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/55238/3/2024%20m%C3%A1j%20Arlett%20Brigitta%20k%C3%BCls%C5%91%20b%C3%ADr%C3%A1lat%20FI.pdf |z Dokumentum-elérés |