Online marketingtevékenységek vizsgálata a Marriott szállodalánc néhány budapesti szállodáján keresztül

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Tollár Bernadett Elizabet
További közreműködők: Fekete-Frojimovics Dr. Zsófia
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:business marketing
direkt marketing
e-marketing - elektronikus marketing
étterem
vendéglátás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/55298

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg55298
005 20240715100746.0
008 240715suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Tollár Bernadett Elizabet 
245 1 0 |a Online marketingtevékenységek vizsgálata a Marriott szállodalánc néhány budapesti szállodáján keresztül  |c Tollár Bernadett Elizabet  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A mai világ elengedhetetlen részévé vált a marketing, mely a munka területét tekintve számos iparágában megjelenik. A marketing és értékesítés mindig is jelen voltak, azonban más-más formában tudtak és tudnak teret nyerni maguknak. Kezdetben szájhagyomány útján, ma már sokkal inkább az internet használata által történik a népszerűsítés és az informálódás egyaránt. A mesterséges intelligencia térhódításának hatása által pedig új trendek kialakulására és megjelenésére is lehet számítani akár már a közeli jövőben is.A marketing egy vendéglátóipari egység esetében is, annak keresletének növekedésére gyakorol hatást, célja a profitmaximalizálás az emberek érdeklődésének felkeltése és a vendégforgalom fellendítése által. A hirdetés egy kínált termék vagy szolgáltatás esetében ezért kulcsfontosságú. A marketing szempontjából is egy kínálati elem a létrehozástól egészen a megvásárlásig, elfogyasztásig egy hosszú, összetett és több lépéses folyamaton megy keresztül melynek részleteibe a szakdolgozat nyújt a betekintést.A szakdolgozat kettő budapesti öt csillagos, kiemelkedően magas színvonalú luxusszállodáknak jól ismert éttermeit veszi célba. Ezen konkrét példákon keresztül vizsgálja a dolgozat a különféle marketingtevékenységeket és azok hatásait. A W Hotel Budapest étterme a Nightingale by beefbar, valamint a The Luxury Collection étterme a Spago by Wolfgung Puck kapják a központi figyelmet. A megnevezett szállodák és éttermek felelős marketingszakembereivel készül egy-egy primer kvalitatív mélyinterjú, ezen felül pedig az éttermek korábbi vendégei és a potenciális érdeklődők körében kerül terjesztésre egy közepes hosszúságú, lényegre törő kérdésekből megfogalmazott kérdőív mely kiértékelésekor minél több válaszra van szükség, így a cél az, hogy több mint 100 értékelhető és releváns kitöltést álljon módomban feldolgozni.Főbb probléma felvetések, hogy milyen marketingstratégiákat alkalmaznak a két fentebb említett étteremben, továbbá kik a célközönség ezen vendéglátóipari egységek eseteit tekintve és hogyan lehet őket elérni. Miután szállodák saját éttermeiről van szó, ezért fontos kérdés az is, hogy a hotelekben vendégéjszakát eltöltő szállóvendégek, avagy a besétáló látogatók képviselnek nagyobb érdeklődési-, megjelenési- és fogyasztási arányt. Meghatározó kérdés a dolgozat céljának szempontjából, hogy mérhető-e a marketingkommunikáció hatékonysága és ha igen, hogyan, ezzel segítséget nyújtva az étterem sikerességének megállapításában. Végül de nem utolsó sorban a megkérdezett szakemberek felé irányított kérdés, hogy mekkora részben képviselik a marketing tudományát a disztribúció során.Számomra a marketing és az értékesítés kiemelendő jelentőségű tevékenységek. Elengedhetetlen fontosságú hozzá az emberi kreativitás megléte, a kapcsolatok kialakítása és fenntartása, továbbá a folyamatos kihívások kezelése. Véleményem szerint ez a szakterület egy külön felfogást és személyiséget igényel. Munkásságom során nyílt alkalmam felszolgálói pozíciót betölteni, éttermi hostessként elhelyezkedni, jelenleg pedig a nemrégiben nyitott W Hotel Budapest étékesítési csapatát erősítem koordinátorként. A marketing iránti elköteleződésemet pedig mesterképzés keretein belül szeretném kamatoztatni. 
695 |a business marketing 
695 |a direkt marketing 
695 |a e-marketing - elektronikus marketing 
695 |a étterem 
695 |a vendéglátás 
700 1 |a Fekete-Frojimovics Dr. Zsófia  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/55298/1/Toll%C3%A1r%20Bernadett%20Elizabet_szakdolgozat_DE3648%20.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/55298/2/Szakdolgozat%20%C3%A9rt%C3%A9kel%C5%91%20Bsc_2405_Toll%C3%A1rB_kervl_FFZs.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/55298/3/Szakdolgozat%20%C3%A9rt%C3%A9kel%C5%91%20Bsc_Toll%C3%A1rBernadettElizabet_Jevcs%C3%A1kSzintia.pdf  |z Dokumentum-elérés