Az agilitás lélektana Avagy az agilis módszertant támogató szerepkörök és a mentális egészség kapcsolata
Elmentve itt :
| Szerző: | |
|---|---|
| További közreműködők: | |
| Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
| Kulcsszavak: | agilis módszertan kiégés mentálhigiénia munkahelyi vezetés stressz társas kapcsolatok |
| Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/55306 |
MARC
| LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 001 | dolg55306 | ||
| 005 | 20240715100757.0 | ||
| 008 | 240715suuuu hu o 000 hun d | ||
| 040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
| 041 | |a hu | ||
| 100 | 1 | |a Sterczl Adrienn | |
| 245 | 1 | 3 | |a Az agilitás lélektana |b Avagy az agilis módszertant támogató szerepkörök és a mentális egészség kapcsolata |c Sterczl Adrienn |h [elektronikus dokumentum] |
| 520 | 3 | |a Dolgozatomban kutattam az agilis munkamódszertant támogató szerepkörök körében megjelenő stressz és kiégés kapcsolatát, valamint a mentális egészség vizsgálatát végeztem el. Szakirodalmi vonatkozásban stressz és stresszorok hatásairól, a kiégés mélyebb megértéséről és annak munkahelyi vonatkozásában vizsgált hatásairól írtam. Megvizsgáltam néhány személyiség jellemzőt, hogyan hatnak a kiégés megelőzésére vagy éppen kialakulására. Ezek közül kiemeltem a társas kapcsolatokat, a motivációt vagy a flow élményt. Feltérképeztem munkáltatói oldalról milyen stressz és kiégés tényezők játszanak szerepet, a mélyebb megértés érdekében és vizsgáltam a munkáltató szerepét és felelősségét a megelőzés tekintetében. Kutatásom célja az volt, hogy feltérképezzem, milyen belső és külső stressz tényezők hatnak az agilis munkakörökben dolgozók mindennapi munkájára, ismernek-e stressz kezelési módszereket, eszközöket, azokat milyen hatékonysággal használják. Kutatásomat nemzetközileg végeztem, az agilis munkamódszertant támogató szerepkörök körében, 118 fő résztvevővel, online kérdőíves önkitöltős formában. Dolgozatomban kitértem a nemzetközi és magyar kutatási eredmények eltéréseinek vizsgálatára is. Valamint összehasonlítottam egy pedagógusok kiégésének vizsgálati kutatásával. Készítettem a kutatási eredmények alapján intervenciókat mind egyéni, mind munkáltatói szinten. Felhívva arra a figyelmet, hogy mint egy komplex rendszer, az egyéneknek és a munkáltatóknak is szerepe van a kiégés megelőzésében és edukációjában. | |
| 695 | |a agilis módszertan | ||
| 695 | |a kiégés | ||
| 695 | |a mentálhigiénia | ||
| 695 | |a munkahelyi vezetés | ||
| 695 | |a stressz | ||
| 695 | |a társas kapcsolatok | ||
| 700 | 1 | |a Popcsa Anna Mária |e ths | |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/55306/1/Sterczl%20Adrienn_szakdolgozat_BGE_munkahelyi_ment%C3%A1lhigi%C3%A9n%C3%A9_final.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/55306/2/Sterczl%20Adrienn_Takacs_Edit.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/55306/3/Sterczl%20Adrienn%20PAM.pdf |z Dokumentum-elérés |