A megtévesztő reklámozás és az erőszakos értékesítés hatása a fogyasztókra

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Banga Vivien
Other Authors: Dobó Dr. Róbert
Kulcsszavak:bizalom
értékesítés
fogyasztói magatartás
marketing
reklám
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/55430

MARC

LEADER 00000nnm a2200000 i 4500
001 dolg55430
005 20240715101012.0
008 240715suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Banga Vivien 
245 1 2 |a A megtévesztő reklámozás és az erőszakos értékesítés hatása a fogyasztókra  |c Banga Vivien  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Leginkább a családomban, de a baráti körömben is észrevettem azt, hogy amikor valakinek arról meséltem, hogy marketinget is tanulok, akkor nekik egyből negatív reakcióik és véleményük volt róla. A beszélgetések közben/után megállapítottam és realizáltam azt, hogy akikkel beszéltem azoknak nem is a marketinggel van problémájuk, hanem a reklámokkal és az értékesítéssel. Megfigyeltem, hogy a két fogalommal kapcsolatban jelentős ellenérzésük van, bizalmatlansággal kezelik, megtévesztőnek, hitegetőnek és erőszakosnak tartják őket, továbbá számtalan kihatása van különböző területekre, például a marketing megítélésére is.Amikor elérkezett a pillanat és témát kellett választani akkor úgy döntöttem, hogy ezzel szeretnék foglalkozni és ezzel kapcsolatban kívánok kutatást végezni, mert felkeltette az érdeklődésem az, hogy széles körben mit gondolnak az emberek a reklámozásról és az értékesítésről. Elhatároztam, hogy megvizsgálom, hogy a reklámozás és az értékesítés negatív jellemzői hogyan hatnak a fogyasztói bizalomra, mekkora mértékben növelik az ellenszenvet, továbbá milyen hatással vannak a döntéseikre és nyitottságukra.Az előzetes feltételezésem mindkét kérdéskör esetében az, hogy az embereknek inkább negatív véleményük van és negatív tulajdonságok jutnak az eszükbe mind a reklámról, mind az értékesítésről és hogy teljes mértékben csökken a bizalmuk és nő az ellenszenvük, amikor a megtévesztő és agresszív módszerekkel találkoznak. Szerintem a kutatásom eredményei azt fogják igazolni, hogy ezeknek a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatoknak rossz hatása van a fogyasztó bizalomra, a vásárlásaikra és döntéseikre is. 
695 |a bizalom 
695 |a értékesítés 
695 |a fogyasztói magatartás 
695 |a marketing 
695 |a reklám 
700 1 |a Dobó Dr. Róbert  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/55430/1/A%20megt%C3%A9veszt%C5%91%20rekl%C3%A1moz%C3%A1s%20%C3%A9s%20az%20er%C5%91szakos%20%C3%A9rt%C3%A9kes%C3%ADt%C3%A9s%20hat%C3%A1sa%20a%20fogyaszt%C3%B3kra.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/55430/2/KM%20FOSZK%20b%C3%ADr%C3%A1lati%20lap%20Banga%20Vivien.pdf  |z Dokumentum-elérés