"Hallyu-hatás" – a K-pop térhódítása

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Fikó Alexa
További közreműködők: Gajzágó Dr. Éva Judit
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:BTS
Dél-Korea
Hallyu
k-pop
koreai hullám
kreatív és kulturális ipar
turizmus
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/55717

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg55717
005 20240715101629.0
008 240715suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Fikó Alexa 
245 1 0 |a "Hallyu-hatás" – a K-pop térhódítása  |c Fikó Alexa  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Dél-Korea kreatív és kulturális ipara hatalmas növekedésen ment keresztül az elmúlt évtizedekben, hozzájárulva az ország gazdasági fejlődéséhez, nemzetközi kapcsolatainak erősítéséhez és a pozitív országkép kialakításához. A Koreai Hullám, másnéven Hallyu, kulcsszerepet játszik ebben a folyamatban. Az 1990-es években indult kulturális jelenség, a dél-koreai kultúra, főképpen a populáris kultúra (például filmek, televíziós sorozatok és zene) határon túli terjeszkedését jelenti röviden megfogalmazva. A jelenség legmeghatározóbb elemei a K-drámák és a K-pop. A digitális technológia fejlődése és a közösségi média népszerűsége felgyorsította a Hallyu globális terjedését, a dél-koreai kormány aktív támogatása pedig tovább növelte annak jelentőségét és hatását. A K-pop együttesek nemcsak gazdasági értéket képviselnek, hanem hozzájárulnak Dél-Korea globális imázsának és kulturális kínálatának javításához is. A legsikeresebb dél-koreai csapat, a BTS és rajongótáboruk, az ARMY főszerepet játszanak ebben. Elmondható, hogy a BTS az egyik oka a Hallyu-turizmus kialakulásának, mely egyre népszerűbb és Dél-Korea igen jövedelmező szektora. A COVID-19 járvány korlátozásai komoly kihívások elé állították a Hallyu-t és a turizmust, azonban az online platformok lehetőséget biztosítottak a kapcsolatok fenntartására és a Hallyu-tartalmak fogyasztására. A primer kutatás a Hallyu, illetve a K-pop jelentőségére derít fényt, továbbá arra, hogy a K-pop rajongókat mely tényezők motiválják leginkább a Dél-Koreába való utazásra, konkrétan a koreai popzenével kapcsolatban. 
695 |a BTS 
695 |a Dél-Korea 
695 |a Hallyu 
695 |a k-pop 
695 |a koreai hullám 
695 |a kreatív és kulturális ipar 
695 |a turizmus 
700 1 |a Gajzágó Dr. Éva Judit  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/55717/1/Fik%C3%B3%20Alexa_szakdolgozat_GY9NJL.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/55717/2/Fik%C3%B3%20Alexa_mell%C3%A9klet_GY9NJL.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/55717/3/Szakdolgozat%20%C3%A9rt%C3%A9kel%C5%91%20Bsc.%20Fiko%20A.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/55717/4/Szakdolgozat%20%C3%A9rt%C3%A9kel%C5%91%20Bsc_Fik%C3%B3%20Alexa.pdf  |z Dokumentum-elérés