A munkavállalói képzés szerepe luxusszállodákban a vendégélmény szempontjából-Esettanulmány a The Ritz-Carlton, Budapest szállodában

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Balázs Hanna Dóra
Other Authors: Juhász-Dóra Katalin
Format: Thesis
Kulcsszavak:interkulturális különbségek
luxus vendéglátás
munkavállalói tréningek
vendégélmény
vendéghűség
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/55769
Description
Abstract:Életünk számtalan részén megjelenik a luxus fogalma, legyen szó akár divatról, életstílusról, lakberendezésről, utazásról. Azonban bármilyen szövegkörnyezetben is használjuk, egy mindig közös a jelentésében; kényelem, gazdagság és kifinomultság érzetét hordozza. Szakdolgozatom témája a luxust, mint szolgáltatást járja körül, és betekintést ad, hogy a luxusszállodák miként tesznek meg mindent a vendégélmény javítása érdekében, illetve, hogyan lehet abból a legtöbbet kihozni, amely maradandó emlékeket teremt a vendégekben és ezáltal legközelebbi utazásuk során is az adott szállodamárkát választják. A kutatásom több témát is érint. Először is, a dolgozat azt kutatja, hogyan lehet a luxusszállodákban a vendégélményt fokozni, és ez miként van kapcsolatban a személyzet képzésével és motivációjával. A munkavállalók képzettsége és hozzáállása jelentős hatással van a vendégélmény minőségére, ezért a kutatás elemezi, hogy miként lehet javítani ezen a területen. Másodszor, a szakdolgozat azért foglalkozik a témával, mert a luxusszállodák versengő környezetben működnek, és fontos, hogy a munkavállalók a legmagasabb szintű szolgáltatást nyújtsák, ami hozzájárul a vendégelégedettséghez és visszatérő vendégek kialakításához. A hatékony vezetés, rendszeres tréningek és ennek a megfelelő támogatása az egyén fejlődéséhez kulcsfontosságú és hozzájárul a szálloda sikerességéhez. A kutatás keretében továbbá foglalkozni kívánok a következő problémafelvetéssel. Az idegenforgalom, és azon belül pedig a szállodák világa adja az egyik legnagyobb teret a mindennapos interkulturális találkozásoknak. Felmerül a kérdés, hogy az esetlegesen felmerülő kulturális különbségekkel, és az abból adódó nehézségekkel hogyan birkóznak meg a szállodában dolgozók a mindennapjaik során, és milyen bevált stratégiákat használnak ezeknek a könnyítésére. Vizsgálni kívánom, hogy egy adott szálloda miként képes segíteni és áthidalni ezeket az esetleges kulturális különbségeket, illetve hogyan fordíthatja azokat a vendégélmény javára.